Valse knik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Valse knik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:57

Hoiii

Mijn haflinger, Pauline, heeft nogal snel een valse knik. Nu ben ik al veel aan het lessen en gaat het al veel beter.

Zo was het eerst:
Afbeelding
Zo is het nu:
Afbeelding

Ik ben zelf dus alwel vrij tevrede, nou vraag ik me niet alleen af of mensen nog tips hebben (lekker voorwaarts uiteraard)

Maar nou weet ik ook dat dubbelgebroken lichter in de mond is dan de enkel gebroken die ik nu heb. Ze loopt goed op de enkel, maar zal ik toch eens overwegen dubbel gebroken te gebruiken?

Alvast bedankt!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:00

Waarom een ander bit als het huidige bit goed bevalt? Verder ben ik niet slim genoeg om wat over de valse knik te zeggen.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:15

Jaa, dat is dus mijn vraag, is dat de moeite waard? Misschien dat dat andere bit nog beter bevalt.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:01

je moet der meer naar je hand toe rijden vanuit het achterbeen. Rij veel overgangen en figuren zodat die activer word achter.. Je zal voelen dat die dan vanzelf je hand gaat opzoeken en echt nagevelijk wordt.

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:43

M3isSi3j schreef:
je moet der meer naar je hand toe rijden vanuit het achterbeen. Rij veel overgangen en figuren zodat die activer word achter.. Je zal voelen dat die dan vanzelf je hand gaat opzoeken en echt nagevelijk wordt.

mee eens, maar het lijkt me wel dat je zelf in de les bezig bent met nageven doordat het paard zelf wil inzakken. (dit door zorgen dat het paard het achterbeen onder massa gaat plaatsen) Dus als je dat doet, lekker doorgaan

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:26

mee eens en als je paard nog niet toe is aan aan de teugel lopen dan eerst alleen maar voorwaarts neer waarts. Ken helaas erg veel paarden die veel te jong aan de teugel gesleurt worden.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:41

Krips schreef:
Jaa, dat is dus mijn vraag, is dat de moeite waard? Misschien dat dat andere bit nog beter bevalt.

Proberen kan altijd natuurlijk

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 14:07

jonur schreef:
mee eens en als je paard nog niet toe is aan aan de teugel lopen dan eerst alleen maar voorwaarts neer waarts. Ken helaas erg veel paarden die veel te jong aan de teugel gesleurt worden.

Nouja, mijn haflinger is (al) 12, maar vandaar juist dat ik les heb en vragen stel

Heb jij een idee?