Drijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Drijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 12:46

IK heb wat probleempjes met drijven. Ik trek automatisch mijn hak een beetje op en draai dan mijn tenen naar binnen... ik weet heus wel dat je met je kuit moet drijven hoor, maar ja :S het gaat vanzelf Boos!
Aangezien ik op manegepaarden rijd is het ook best lastig, want niet ieder paard reageert genoeg op kuitdruk he...
Wie heeft er tips voor mij?
Kijk ik weet wel dat je moet zorgen dat een paard op lichte druk al gaat reageren, maar ja, dat kun je een manegepaard waar je dus niet vaak op rijd natuurlijk niet in je eentje leren Bloos

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 00:46

Heb ik ook altijd gehad en zo'n ramp is het in mijn ogen niet.
Beter een volges het boekje niet helemaal juiste houding dan een paard dat niet loopt Knipoog .

En wat moet je anders , met sporen/zweep gaan klooien ?

Ik merk dat ik nu ik m'n eigen pony heb ,
m'n hielen niet meer optrek simpelweg omdat ze erg braaf aan het been is.

Of eigenlijk aan de kuit Haha!

DaniellevE
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

drijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:35

Brendahorselover,

Eén van de belangrijkste punten is dat consequentie. Wanneer een pony/paard niet reageert op jouw drijven, dit direct laten weten! En wanneer pony/paard wel reageert hem of haar belonen voor de reactie. Bij reactie dienen de benen direct stil te leggen, anders snapt ie het niet meer.

Ook hierin is consequent zijn en belonen een belangrijk punt is mijn mening.

Hopelijk heb je er wat aan, succes.

Groetjes Danielle Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:38

ik denk dat je wat te kort zit, dus ik zou je beugels iets langer doen, waardoor je je knie naar beneden kunt drukken, waardoor je meer voor in het zadel gaat zitten. Waarschijnlijk zit je ietwat in een stoelzit.
Probeer steun op je beugel te krijgen. Voor in het zadel te zitten en je been lang maken. Dit probleem komt ook voort door de vaak slecht zittende zadels die maneges hebben.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:07

waarom neem je niet een keer een zit les. dit kan je waarschijnlijk goed helpen. een paar keer zonder beugels rijden wil ook wel eens helpen om je zit te verbeteren want als je een goede zit hebt gaat het drijven vanzelf.
gr marjolein Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:11

Ik vind dit niet zo'n heel groot probleem.Een manegepaard wordt wekelijks door vele mensen gereden en ik die drijven allemaal anders. Dus een manegepaard iets afleren is, in mijn ogen, heel moeilijk. Dan kun je beter een volgens het boekje niet helemaal perfecte zit hebben, dan wel perfect zitten en het paard niet aan het lopen krijgen. Als jij de enige bent die op een bepaald paard rijd, dan is het veel makkelijker om een "foute" houding af te leren. Dan moet je gewoon concequent op je houding letten, dat kun je nu ook wel, maar ofhet zoveel effect heeft?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:53

Iemand die wat in een stoelzit zit, moet je niet zonder beugels laten rijden daarvan gaan ze alleen maar meer met hun bovenbenen klemmen, met beugels, zonder teugels. En dan aan de longe.
musje schreef:
waarom neem je niet een keer een zit les. dit kan je waarschijnlijk goed helpen. een paar keer zonder beugels rijden wil ook wel eens helpen om je zit te verbeteren want als je een goede zit hebt gaat het drijven vanzelf.
gr marjolein Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:51

Ik kom altijd weer tot de conclusie dat de houding waarmee je op het paard zit eigenlijk het hele eiereten is. Als je goed kunt zitten en je lichaam stil kunt houden kun je heel ver komen in de paardesport.

Als een paard bijvoorbeel dslecht aan je been is moet je juist niet je hakken optrekken. Je houdt gewoon je hak laag en je kuit lichtjes aan zn buik. Als hij dan te sloom loopt geef je hem eerst een kleine beenhulp. Reageert hij daar niet op dan een nog duidelijkere beenhulp. Zo kun je hem trainen om sneller op een kleine beenhulp te reageren.
pmarena zei net al dat ze nu haar pony aan het been is ze haar hakken steeds meer naar beneden gaat doen. Daar moet je dus naar toe werken. En wel consequent aan die houding blijven werken natuurlijk. Party!!