op welke hand oefenen, als hij linksom stijf is??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

op welke hand oefenen, als hij linksom stijf is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 09:29

Het lijkt me linksom, maar sommige mensen zeggen, dat je dan juist de andere kant veel moet losmaken. Als hij linksom moeilijk buigt, dan zit hij rechts vast. Welke hand moet ik dan losser werken??

gr Kathelijn


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:48

als hij naar links wilt buigen, en het lukt niet, is het inderdaad zo dat de rechterkant niet mee wil buigen, die moet namelijk oprekken, langer worden.
Maar je kunt ook best op de rechterhand gaan rijden en het paard naar buiten proberen te buigen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:49

ze bedoelen dat hij rechtsom niet wil aanpakken, dus hij wil rechtsom het bit niet aannemen, daarvoor moet je het rechterachterbeen trainen en zorgen dat ie die richting het linkervoorbeen plaatst, nu plaats hij deze naast het binnenvoorbeen.

Hij is dus eigenlijk scheef, dus je moet hem gaan rechtrichten, hou er goed rekening mee, dat het scheve in het ACHTERBEEN zit en niet in de mond, de mond is het informatiekanaal waaraan je dit soort dingen voelt.

Mijn advies, neem een goede instructeur die je hier mee gaat helpen, want via internet word het erg moeilijk om te vertellen hoe je het moet oplossen, er kunnen meer dingen aan de hand zijn namelijk ( zelf scheef zitten bijv.)
Heel veel succes.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 11:04

Bedankt voor de hulp. Ik ben ook zeker van plan om weer elke week les te nemen. Het is ook gewoon leuk en je leert er zo veel van Knipoog

gr kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:24

allebei Haha!
Ik rij als een paard stijf is flink wat voltes, slangevoltes enz. op beide handen.
Hij moet op beide handen los zijn, als je dat doet komt vanzelf de moeilijke kant ook los.
Fixeer je, je te veel op 1 kant, zet je jezelf misschien onbewust vast en word het probleem alleen maar groter.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:36

runningkawa schreef:
allebei Haha!
Ik rij als een paard stijf is flink wat voltes, slangevoltes enz. op beide handen.
Hij moet op beide handen los zijn, als je dat doet komt vanzelf de moeilijke kant ook los.
Fixeer je, je te veel op 1 kant, zet je jezelf misschien onbewust vast en word het probleem alleen maar groter.


ik ben het met je eens. Gewoon beide handen, beide kanten buigen, pasjes wijken enz.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 11:56

Op de linkerhand is hij heel stijf, hij loopt dan echt onder je vandaan in draf. Ook loopt hij op die hand een beetje scheef,hij loopt met zijn achterhand naar binnen. Ik moet hem dus goed rechtstellen, dmv rechte lijnen ? en misschien ook veel op de hoefslag en hem dan schouderbinnewaarts laten lopen, zodat hij wat losser word in zijn nek/rug.
Zal ik hem wat lager en dieper instellen zodat hij zijn rug wat losser laat?
Ik heb namelijk ook al 3 maanden niet gereden, wel gelongeerd met een gongue. Op zich is hij na een tijdje draven wel wat losser geworden. Eigenlijk is hij nog aardig los voor al die tijd. Zou ik hem ook wat vaker longeren dan elke dag rijden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:07

Veel voltes rijden en de achterhand naar buiten drukken, daarmee kun je hem rechter rijden, voltes klein maken.

Maar wat ik al zei, neem gewoon een goede instructeur, want vanaf de computer kan niemand zien wat het werkelijke probleem is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers