terug opvangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinake
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-12-05

terug opvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 23:09

we doen namelijk oefening waar ik een beetje problemen mee heb in de les
eerst moeten we onze pony heet maken endan in ene van stap naar galop aanspringen , nu dat lijkt meestal wel , maar daarna moeten we ze van galop in ene keer naar stap brenge , daar heb ik dus echter wel problemen mee , ik krijg ze meteen wel in draf , maar niet meer in stap , ze blijft doordraven en heeft soms zelfs de neiging om terug te galopperen , kan iemand mij helpen hoe ik ze meteen in stap krijg ? Misschien ligt het ook aan haar leeftijd , ze is nog maar 4 jaar

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:22

Ik denk dat het niet helpt om je pony heet te maken.
Dan gaat die waars. alleen maar meer willen galoperen.
Als de andere hun pony's heet willen maken okee, maar jij dus niet.
Als je pony niet heet is kun je gewoon van stap naar galop hoor. Het is alleen een beetje oefenen!
Met Galop - Stap kan k je niet helpen, daar heb ik zelf ook nog problemen mee

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:34

Misschien veel tempowisselingen rijden in de galop. Als je in arbeidsgalop zit dan je misschien eerst een paar keer naar draf overgaan, zodat je pony een beetje in de gaten heeft wat ervan hem gevraagd wordt.

mariska75

Berichten: 294
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: regio Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:34

Lijkt me nog een beetje te moeilijk voor een paard van 4, veel belangrijker om hem eerst correct te leren terugkomen naar de draf. galop-stap vraagt veel verzameling en een 4-jarige zou ik zeker nog niet verzamelen, eerst maar eens correct in balans en dan in evenwicht is al moeilijk zat!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:01

RT-D -> RT-P