Longeren met Tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Longeren met Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 19:35

Hoii!
Ik ben mn 2 jaar en 2 maanden oude tinker aan het longeren. et gaat best allemaal wel goed. Iemand op msn had gezegd dat je een oude bandage bv. om de nek moest doen, en dan achterlangs heel het paard en weer aan de andere kant vast. Dat stimuleerd de achterhand zei ze. Is dit waar of niet? En hebebn jullie nog wat tips om zijn rug goed te laten gebruiken enz?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:41

Dat is beter bekend als Bodywrap van TTouch.
Ik zou hem eerst op zijn gemak laten wennen aan de longe en aan de stemhulpen, voordat je dingen gaat doen waar hij misschien van kan schrikken....

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 19:44

wennen aan stemhulpen kan ie al best lang ook al toen ik met hem ging wandelen enzo heb ik dat al een beetje geleerd. Voorderest wacht ik daar ook nog mee maaruh ik zou gewoon eens willen weten wat je allemaal kunt gebruiken zonder je iets echt kapot kunt maken want ik werk nooit met hulpteugels en dergelijke

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:34

Hoi,

Jouw Tinker is nog wel erg jong om nu al aan het werk gezet te worden. Vergeet niet dat Tinkers koudbloeden zijn en daardoor langer doorgroeien dan warmbloeden en ook langer wat wekere botten hebben. Ik zou hem zeker nog niet bijzetten of anderszins (die bodywrap) belasten met longeren. Eigenlijk zou ik hem nu nog helemaal niet longeren, maar daar pas over een jaar mee beginnen... Ik heb ook een twenter, maar die komt pas als ze 3 1/2 is van het land. Tot die tijd laat ik haar lekker uitgroeien!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 12:36

ik wil ook niet gelijk hulpteugels enzo gebruiken! maar wel alvast info en ik knoop heus niet zomaar allerlij troep eraan. Ik ben hem nu zonder wat dan ook aan het longeren en het gaat heel erg goed. Als ik meer info krijg over hulpteugels dan kan ik die aanschaffen en op demanege mét instuctrice oefenen!