@ Sonja, Omdat dit paard mijn intresse heeft gewekt, en ik heb altijd als ik voor het eerst op een paard stap, dat er allemaal van die kleine dingetjes mis gaan. Ik krijg het paard niet in draf, of ik ga heel gek zitten en ik voel me er niet lekker op en wil het liefst niet gaan galopperen. Maar met dit paard ging alles gewoon goed, alsof ik er al heel vaak op had gezeten. Mijn ouders zeiden ook dat ze zagen dat ik me echt goed voelde op dit paard. En ik heb echt nog nooit gehad dat ik voor het eerst op een ander paard zat, en dat alles gewoon gelijk goed ging. Voor mij is er geen twijfel om dit paard te nemen, maar voor mijn vader wel. Hij is bang dat er problemen ontstaan door het knikken.
@M3isSi3j, Tijdens het poetsen, opzadelen, opstijgen, afstijgen en terwijl hij in zijn box stond, knikte hij niet.
Zulke zware oefeningen heb ik niet gedaan, en de eigenaresse ook niet.
Maar ik snap niet dat het paard dan pijn zou kunnen hebben, als hij gewoon vrolijk met zijn oortjes naar voren liep, hij schrok af en toe (het waaide heel hard en er wapperde van alles langs). En als het in zijn rug zit, waarom doet hij het dan minder als ik er op ga, terwijl de eigenaresse misschien nog geen 10 minuutjes had voorgereden. Dan is het paard denk ik nog niet helemaal los? Het paard had op zaterdag voor het laatst gelopen, en op maandag gingen wij kijken. Dus had 1 dag stil gestaan.