Wat te doen, na twee maanden niet rijden, TIPS???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Wat te doen, na twee maanden niet rijden, TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 17:21

Wat moet ik doen om Car weer lekker los te maken. Ik heb namelijk 2 maanden niet kunnen rijden, omdat ik voor een nieuw zadel moest sparen. Ik heb hem de laatste maand wel veel gelongeerd met een gongue. Hij is rechts erg stijf. Ik laat binnenkort ook de pysio komen daarvoor. Maar als ik weer een zadel heb, wat moet ik dan voor oefeningen doen??? Laag en diep o.a??


gr kat
Laatst bijgewerkt door carlosje op 15-05-02 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:50

Ik weet niet wat Carlos kan, maar dit doe ik met mijn paard:

Ik zou uitvoerig instappen, daarna vlot aandraven en doordraven om de schouders los te maken, daarbij lichtrijden. Veel overgangen van stap naar draf en draf naar stap, stap naar galop enz. meenemen (maar in het begin uitkijken dit is erg vermoeiend) en tempowisselingen meenemen, ook in de opwarmfase wat galopperen. Niet te veel op hoofdhouding letten, eerst spieren en conditie kweken. Als mijn paard warm is wat zijgangen meenemen, schouder binnenwaarts, wijken voor de kuit. Kleine voltes 5m met hoofd en hals ingebogen, in stap en in draf. Slangenvoltes hele en halve baan. Veel overgangen rijden.

Maar vooral: gedoseerd opbouwen en niet verwachten dat hij met twee uurtjes weer soepel is als hij twee maanden niet gereden kon worden. Neem er de tijd voor. En de eerst week niet langer dan 20 Minuten per dag. Het programma is er zwaar genoeg voor.