Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
andafries schreef:Zitles nemen,als je hobbelt ontspan je toch niet genoeg .Als je zitles neemt doe je verschillende oefeningen hierdoor ga je ongemerkt meer onspannen. Dan zal je ook eerder voelen dat je pony terug komt in tempo.nageeflijkheid heeft te maken met als je pony aan het been is ,dus jij geeft een zachte kuitdruk en daarop moet je pony voorwaarts op reageren .Doet hij dit niet is hij niet aan het been en kan je hem ook niet nageeflijk krijgen . En als de pony niet nageeflijk is gebruikt hij zijn rug niet goed en zit hij moeilijker en zo is de cirkel weer rond. Dus begin bij het begin.
Cobijtje schreef:Als je van je zelf opmerkt dat je er niet ontspannen opzit kun je onder het rijden hardop zuchten.
Klinkt heel vreemd en de omstanders zullen wel dubbel liggen maar het werkt wel om te ontspannen tijdens het rijden.
Hardop inademen en dan hardop uitzuchten. Schouders lekker mee laten zakken.
Natuurlijk niet kei overdreven zuchten met schreeuwen erbij enzo.
maar het is te proberen, ik zal het eens doen, kijken of het helpt, en ik zal niet schreeuwen! essie79 schreef:Als je pony nog zo terugkomt in het tempo, zijn jullie er misschien nog niet aan toe om door te zitten.
Probeer er eerst voor te zorgen dat ze in het lichtrijden beter voorwaarts is en meer over de rug is.
Ik denk dat ze nu op moment dat je gaat doorzitten te veel spanning hebt waardoor je niet lekker kan doorzitten, waardoor je pony nog minder losgaat enz. enz.
Nadine240904 schreef:Ik kon eerst ook niet door zitten.
Toen ging ik bij mensen rijden, en die hebben het mij geleerd!
Zij hebben mij geleerd om dus een beetje achterover te zitten en dan gewoon met je heupen veren zeg maar! Het lukte mij niet in het begin, maar na een paar keer oefenen wel. Dan gaat het gewoon vanzelf. (en niet je billen aanspannen hé :p)
Nadine240904 schreef:Veel succes en hoop dat het je lukt!!![]()

). Succes! superwoman schreef:Heb je je bekken wel goed gekanteld?
(in een kom -vorm)
(Dus op je kont zitten ipv je doos)
verder ben ik het met de rest eens. steeds maar een paar pasjes doorzitten.
) dus ik zit niet op mn doos. dat van die paar passen ga ik gewoon proberen, ik hou julllie op de hoogte of er wat vordert! superwoman schreef:Heb je je bekken wel goed gekanteld?
(in een kom -vorm)
(Dus op je kont zitten ipv je doos)
verder ben ik het met de rest eens. steeds maar een paar pasjes doorzitten.

beantsje schreef:Eerlijk gezegd zie ik veel meer mensen met een kromme/bolle rug dan met een te holle rug.
Veel meer mensen zitten in stoelzit dan in split.