De linkerhand is wel wat verbeterd, maar een stuk slechter dan de rechterhand. Eerst dacht ik gewoon dat ze het heel moeilijk vond en dat het met de tijd wel goed kwam. Ze wou daar wel nog altijd hard galopperen, maar niet meer zo hard als eerst.
Vandaag kon ik haar beter langzamer laten galopperen en eens goed voelen en kijken wat ze nu eigenlijk deed. Ze maakte namelijk wel eens rare sprongetjes, galoppeerde heel raar, en viel erg snel terug in draf.
Toen voelde ik dat ze achter omsprong naar de andere galop en voor gewoon bleef galopperen in de goede galop. Wat dus volgens mij overkruiste galop is.
Nu mijn vraag of jullie weten wat ik eraan kan doen? of proberen..
Ik dacht zelf al aan:
- iedere keer als ik voel dat ze wil gaan 'omspringen' of net als ze omgesprongen is(dus ik te laat ben met aanvoelen eigenlijk) terug nemen naar draf en weer opnieuw aangalopperen als ze rustig is.
- Steeds als ze 'omgesprongen' is gewoon de hulpen geven(en misschien ophouding) voor de linkergalop en hopen/kijken dat ze weer omspringt naar de goede galop.
Als iemand nog iets weet, of denk dat ik deze dingen beter niet uit kan proberen.. vertel