Drukplek!!!!?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marthe
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Drukplek!!!!?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 21:36

Hallo, Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Ik verzorg een pony. Eerst kon ik er mee springen (niet hoog hoor) en gewoon dressuur rijden. Nu kan ik niet meer opstappen, dan rent hij weg.
Als ik nu met de rostborstel over zijn rug ga zakt hij een beetje in. Kan dat zijn omdat hij een drukplek heeft???? Verward Verward Verward
Wat moet ik hier aan doen. IK heb ook al geprobeerd op te stappen als die baas hem vast hield, maar dan deed hij het zelfde. Ik weet niet meer wat ik moet doen. En kan dat zijn dat mijn verzorg pony dat doet omdat hij een drukplek heeft of om iets anders. O ja nog een vraag wat moet je doen als een pony een druk plek heeft en wat is het precies???? Verward Verward
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Cool Cool Cool Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* DOEG!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
(ik heb wel een goede band met hem) Lovers Lovers *LOL* *LOL* *LOL*

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:10

hoi, ik denk niet dat het een drukplek is want dan zie je het meestal wel zitten.
Jouw pony heeft waarschjinlijk gewoon een hele gevoelige rug.
Ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar als je ermee gaat rijden moet je er iig een gelpad onder leggen die enigsinds de schokken opvangt.
Je schrijrt ook dat je pony weg rent als je opstapt, het kan dan ook heel goed zijn dat er iets met het zadel is, bv. dat de boom gebroken is.
Laat dus de rug van je pony nakijken een ook het zadel!!
groetjes en succes
®

p.s. wil je misschien de volgende keer iets minder smileys gebruiken...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:40

Klinkt als een ernstige rugblessure. Hoe is je zit? Zeg eens eerlijk; hobbel/bonk je veel in het zadel? Ik zou er eerst maar eens een gelpadje onder doen, veel longeren met pessoa en overleggen met de DA / Fyshio of je verder mag rijden.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:48

Eerst de rug laten onderzoeken , klinkt alsof het beestje heel gevoelig is en pijn heeft , dus beter niet blijven vechten .....

Als de dierenarts geen rugprobleem constateerd kun je verder zoeken naar een oplossing ,
maar dit klinkt toch wel als een pony met pijn hoor ...
gauw DA naar laten kijken !!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:50

En laat behalve naar zijn rug ook naar zijn zadel kijken.
past het wel goed en zitten er geen bobbels in?

IloveOrlando

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:55

Ik weet niet hoe het komt dat je pony niet blijft staan enzo Verward ,
maar ik denk net als de rest dat hij misschien last van z'n rug
heeft. Niemand heeft nog verteld wat een drukplek is en dat weet
ik toevallig weer wel Lachen . En drukplek is als bijv. een zadel niet goed ligt op een paard/pony dat dat dan drukt op het lichaam door die druk
worden de haren op die plek lichter(wit). Mijn pony heeft namelijk ook bijna drukplekken gekregen, maar ik kwam er gelukkig op tijd achter Haha!.
Mijn pony is donkerbruin en als die drukplekken dan wit worden ziet dat er heel raar uit, maar als jij pony wit is dan zul je die drukplekken nooit zien.

Marthe
Berichten: 19
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Nijmegen

Bedankt voor jullie reacties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 19:37

Bedankt voor jullie adviezen.
XXX Party!!