maar sommige (waaronder ik) weten dit gewoonweg echt niet! Kom dan ook niet met reactie's als: Neem les en weet ik het allemaal.Mijn vraag is dus: Hoe rijdt ik van achter naar voren?
Als ik zegma goed op beenhulpen rijdt (wat ik altijd al doe..) Maar dan wel de teugels 'strak' houdt, gaat mijn verzorgpaardje aan de teugel lopen, en volgens mij zit de achterhand er dan helemaal niet onder..
Nu weet ik dan ook niet hoe ik die erbij moet rijden, en hoe je nou van achter naar voren rijdt.. want als ik die teugels niet strak hou (dus losjes) dan is het crossen!..
(dit is niet goed, i no) maar ik kan er niet veel aan doen.. en ik zelf moet nog erg veel leren!
Ik weet het zelf ook wel.. en heb dan ook alleen maar manege-lessen, (1x in de week) en daar kijken ze al dom naar je als je vraagt hoe je bv. goed mee gaat met de sprongen (iedereen moet het toch een keer leren?
) Dus ik vraag het liever over bokt, dan op de manege. 
Ik weet zeker dat heel veel andere ook met dit probleem zitten..
Dus als iemand uit kan leggen welke hulpen je moet geven, kan ik (en veel andere) het denk ik aan hun instructuer o.i.d. vragen of de achterhand er goed onder is, en of je hem goed van achter naar voren rijdt (want dan kijken ze opeens niet raar op
)-----------------------
PS: Dit plaats ik voor iemand anders, die wou dit graag even op bokt hebben maar die kan zelf niet meer op haar eigen acount
Dus toen bood ik aan dat ik het wel wou plaatsen..
Ik heb haar al wel het een en ander uitgeleged, maar ze wou het ook graag van andere horen

Maar welke hulpen geef je precies dan? Dus goed benenen erbij.. en teugels niet te strak, maar wel strak?