naar voren zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sylvaantje
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: rotterdam

naar voren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 18:56

heey allemaal,

Ik rijd nu alweer een poosje dressuur met mijn paard, gaat nu super OK dan! heb hele goede les, maar wel heel erg duur Bloos! 27 euro per half uur, maar het werkt wel! Alleen 1 ding, hoe kan ik zelf zorgen (als ik vrijrijd) Dat ik netjes rechtop zit, want dat wist zij niet, ik hoop dat julllie mij kunnen helpen


-xxx- sammy

Your style, is my lifestyle!(K)


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:09

Probeer voor je uit te kijken en je schouders naar achter te houden, dat is meestal voldoende om je recht(er) te laten zitten.

Ik weet niet of je spiegels in de bak hebt hangen, maar als dat zo is: maak er gebruik van want het helpt wel écht!!!!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:19

zorg voor een goed in evenwicht liggend zadel. Want daar begint het goed kunnen zitten. Verder, als je al jaren voorover zit, dan leer je het niet zomaar af, gewoon er om denken, rechtop, naar voren kijken en doe maar 'arrogant'.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Elvi

Berichten: 18
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:22

Spiegels!!!!!!!! die zijn echt heel handig in de bak dan zie je hoe goed of hoe waardeloos je rijdt!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:25

Met dezelfde houding rijden als dat je les krijgt. Of heb je het zelf niet in de gaten en word je hierop veel gecorrigeerd tijdens je lessen? Dan regelmatig denken aan wat je lesjuf je verteld als je les hebt.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:05

Heb ik ook last van. Zodra ik bijvoorbeeld ga draven zeg ik tegen mezelf rechtopzitten. Verder goed je schouder naar achteren en hoofd omhoog.
Elke keer goed om denken.

Jes

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:38

helpt het ook om zonder beugels te gaanzitten???? ik doe het ook, heel erg.....
ik neem aan dat je om in evenwicht te blijvend ar wel een goede houding aan neemt of zie ik t verkeerd?!

[ITP] Van groentje naar dame in de dop

Z1 strtgr. ❤️ 21-12-20 slaap lekker eitje.

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:46

Wat een instructrice mij eens heeft geleerd is om eens met bretels te gaan rijden. Die moet je dat iets strakker zetten als normaal het geval is en zodra je ergens te veel spanning voelt dan corrigeer je je vanzelf.

ben eindelijk L1 startgerechtigt

irisiris
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: ngein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:50

27 euro per half uur en dat niet kunnen vertellen hoe iemand rechtop moet blijven zitten...? Verward Hmm... Maar goed, controleer eerst eens of het dieptepunt van je zadel wel goed ligt. Je zweetbladen moeten dus recht naar beneden liggen , in een verticale lijn met het dieptepunt van je zadel. Of te wel: hij mag niet naar voren of naar acher leunen. In beide gevallen zul je jezelf waarschijnlijk in balans proberen te houden door naar voren te gaan zitten. Als dit helemaal goed ligt, moet je gewoon voor je gevoel constant achterover gaan zitten. Het lijkt voor je gevoel of je achterover hangt, maar waarschijnlijk zit je dan gewoon precies rechtop. Laat eens iemand zeggen wanneer je precies rechtop zit in alle gangen en prent je dat gevoel dan precies in en probeer er op terug te komen als je zelf aan het rijden bent! Controleer ook even of je beugels op de goeie maat zitten. Succes!! OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:03

Zet eens iemand aan de rand van de bak neer, al is het je opa. Iedereen kan zien wanneer je scheef zit, als die het iedere keer zegt, dan merk je zelf op een gegeven moment ook dat je weer te ver naar voren gaat zitten.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:38

Veel oefenen, en wat sjonniej al zegt iemand naast de bak zetten die het maar blijft zeggen tegen je!!!! *LOL*

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:35

je borstbeen als het ware omhoogduwen helpt ook

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:44

Je hebt in ieder geval een hele dure intructeur,voor dat geld meg hij/zij je ook wel vertellen hoe je recht op blijf zitten.

Schouders naar achter naar voren kijken en tieten( Bloos! ) vooruit.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:27

nou, idd!! dit is wel een erg dure instructrice!! dan mag je toch in ieder geval wel verwachten dat ze een antwoord heeft op deze vraag


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers