Halthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babsie_Jana

Halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:49

Heey!

Ik ben nu steeds meer met mijn paard aan het trainen en het gaat ook erg goed in tegenstelling tot twee maanden terug en nu werk ik bijna nooit aan het halthouden maar omdat ik misschien van de zomer of nog later eens een b-proefje wil gaan rijden vind ik het wel netjes als mijn paard tijdens het halthouden ook nagevelijk blijft.Heeft er misschien iemand tips of goede uitleg hoe je je paard nagevelijk rijd tijdens het halthouden?Owjah ik vraag dit omdat ik eventjes 4 weken geen les heb anders had ik het wel aan mijn instructrise gevraagt.Alvast bedankt.
Gr.

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:54

Ho srry per ongeluk twee dezelfde berichten geplaats deze mag verwijderd maar weet zelf niet hoe dat moet.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:00

Ik zou proberen zoveel mogelijk op je zit terug te rijden en de druk op je teugels proberen voor en na de ophouding zoveel mogelijk gelijk te houden...

_Ulster_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:01

je benen er goed bij houden als je naar het halthouden
rijd en dan nog een klein beetje druk houden op
je teugels zo zou ik het proberen

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:45

wat bij die van mij hielp, die had nl van zichzelf de gewoonte om in het halthouden zich weg te drukken
1. wegrijden als die omhoog komt, rustig rondje draven en weer opnieuw
2. eerst tegen de bakrand 'aan laten lopen' dus vlak ervoor halt, zonder teveel hand, en dan steeds verder van de rand af halt. zo kun je op je zit en been halthouden aanleren.

en verder steeds tussendoor oefenen en niet op door drammen, maar dat geld voor alle oefeningen

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:10

ok bedankt voor de tips k ga het proberen.
Gr.