Draver galop aanleren, hoe???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krullebol

Draver galop aanleren, hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 18:26

hallo,

ik vraag jullie om raad. Ik heb sinds kort een dravertje die galop ( vooral verzameld) erg moeilijk vindt. Hebben jullie tips voor me?Hoe kan ik het het beste aanleren? Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:27

oefenen
Gewoon oefenen, eerst op de volte. Daarna kan je kleine stukjes vooruit proberen te gaan.
Kan hij de hulp wel al?

Krullebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 18:36

Nancy_evita schreef:
oefenen
Gewoon oefenen, eerst op de volte. Daarna kan je kleine stukjes vooruit proberen te gaan.
Kan hij de hulp wel al?
ja die kent hij wel.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:40

ik denk dat het gewoon een questie van oefenen is. Kom anders ook een kijkje nemen op www.draversforum.nl.

marielle787

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:50

Mischien 2x in de week longeren zodat je hem aan het longeertouw kan laten galoperen en heel veel galop overgangen maken en dan weer naar draf. Nou veel succes in iedergeval

WendyBZ

Re: Draver galop aanleren, hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:03

Op de volte of in een bocht aanspringen, zorgen dat je de ruimte hebt en overgangen maken. Verder een kwestie van oefenen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:04

Inderdaad met veel geduld komt het vanzelf veel oefenen en elke keer belonen als hij het goed doet.
Dat is mijn ervaring met mijn draver die ik had.
Hij reageerde het beste als hij het goed deed met beloningen, ze moeten even doorhebben wat je precies van hun wilt.
Als hij harder wilt stoppen en het weer overnieuw proberen.
Stukje bij beetje gaat het steeds beter.
Rijd je ook buiten met hem of alleen in de bak?
Ik weet dat de mijne in de bak ook steeds sneller wilde, misschien kun je het buiten makkelijker aanleren.
In de bak kun je hem inderdaad ook op de volte zetten, nemen ze vanzelf snelheid terug.
Heel veel succes ermee, en met geduld kom je een heel eind.

Linda1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:07

Ik heb ook een keer op een draver moeten galopperen, wat was dat een ramp. Het duurt eerst weet niet hoelang voordat hij in de galop zat, en toen hij eenmaal in de galop zat was er geen houden meer aan!
Ik heb het paard weer terug genomen en ben voor mijn eigen veiligheid weer afgestapt. Paard is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar.

Maar goed, ik denk dat je heel veel moet oefenen, hij kent de hulpen in ieder geval wel maar ik denk dat je daar meer heel duidelijk moet zijn anders kan hij het misschien verkeerd begrijpen. Veel succes ermee
!

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:17

Dan had je geen draver moeten nemen !!! een draver heeft een andere bouw als een dressuurpaard!Ze zijn n.l gefokt om te DRAVEN, daarom heten ze ook DRAVERS,dus galop is erg moeilijk voor ze,en dan heb jij het nog eens over verzamelde galop??Geen goed idee denk ik zo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:20

waar slaat het nou weer op dat dravers niet zouden kunnen galoperen? :S al net zo'n kromme uitspraak als dat fjorden/haflingers geen dressuur zouden kunnen.
Ieder paard kan galopere, dravers hebben er misschien meer moeite meer op het begin? Een paard bij ons op de manege is ook een draver, kan nu ook super galoperen, springwedstrijden + dressuur . Beetje krom om te zeggen dat ze niet zouden kunnen galoperen

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:58

aerdenhout schreef:
Dan had je geen draver moeten nemen !!! een draver heeft een andere bouw als een dressuurpaard!Ze zijn n.l gefokt om te DRAVEN, daarom heten ze ook DRAVERS,dus galop is erg moeilijk voor ze,en dan heb jij het nog eens over verzamelde galop??Geen goed idee denk ik zo.

wow
Doe effe rustig.

Elk paard heeft een 'zwak' iets. Een KWPN, een Fries, Arabier, noem maar op.
Bij de draver is dit vaak de galop ja.
Ik had in mijn proefje een 8 voor de galop, dat zegt volgens mij al genoeg?
Die van mij kan heerlijk galoperen, eindeloos lang.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:16

aerdenhout schreef:

Dan denk ik dat jij niet veel ervaring hebt met dravers, of de klok hebt horen luiden...

Alle dravers kunnen galopperen. De een heeft er wat minder aanleg voor als de andere, maar ze kunnen het allemaal. Een draver die gekoerst heeft kán er moeite mee hebben, niet omdat die niet kan galopperen, maar omdat ie op speed in draf is getraind. Mijn eigen kan prima galopperen, de ene merrie die we hebben staan galoppeerd beter dan ze draaft, en ons koerspaard (met een record van 16,1 en 10.000 euro winsom) galoppeert in het weiland ook gewoon.

Ik zou dus niet zomaar iemand de grond in trappen als je niet weet waar je het over hebt. Ik raad je ook aan eens op www.dravers.nl te kijken.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:23

iemand met een draver schreef:
Over dat galopperen. Iedere draver kan galopperen.het duurt misschien wat langer voordat ze het leren.
Ik train King heel veel op de galop, zodat het voor hem een comfortabele gang is en ik merk nu resultaat. Vanuit stap/halt gelijk weggalopperen is geen probleem meer.

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:24

Jullie moeten goed leren lezen.Ik zeg ook niet dat een draver niet kan galloperen,maar de vraag was hij kan vooral geen verzamelde galop.Aangezien ikzelf harddravers heb gehad(waarvan er een L 2 heeft gelopen)weet ik echt wel dat ze kunnen galloperen.Maar als je al moeite hebt met de normale galop????Dit is dus geen aanval op alle mensen die een harddraver hebben,want ze kunnen wel degenlijk wat.Alleen zijn er maar heeeeeel weinig die ook echt verder komen in de dressuur,net als fjorden,haflingers ijslanders enz. Ze zijn er wel,maar je moet ze met een lampje zoeken.Ik praat natuurlijk niet over de B en L proeven,maar verzameling komt pas om de hoek kijken bij de M.Dus om nog even terug te komen op krullebols vraag,als je je draver galop wil leren dan eerst de gewone galop oefenen voor je verzameling gaat vragen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:42

Veel oefenen.Veel kilometers maken.En mss gaat dat wel wat snel in het begin dat geeft niets maar probeer steeds meer de controle over te nemen dus dat jij zelf het tempo bepaald.veel overgangen maken kan ook helpen maar ik zelf vind dat wat minder werken.Ik laat haar eerst gewoon aanspringen en laat haar even los komen en dan pak ik haar wat meer op.Als ik haar gelijk oppak raakt ze soms wat gesrest en gaat ze bokken dus ik laat haar eerst even goed op eigen benen rond rennen.Ik ben nu een paar maanden aan het werk met haar en het gaat steeds beter.Soms wil ze wel heel hard gaan maar ik kan haar ook hele stukken bij me houden.Rij ook veel binnen hoefslag en kan haar vanuit de stap aan laten galoperen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:29

Neem eens contact op met equinecoach hier op bokt. Die rijdt western met haar draver en die kan aardig wat volgens mij.