Onrustig in de buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Onrustig in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 17:53

Ik heb een 4 jarige merrie, superbraaf in de binnenbak, op stal: gewoon een superpaard voor een 4 jarige! Alleen zit ik nu met een probleem, het mooie weer is er nu en ik wil graag buitenrijden in de bak. Alleen is ze zo vrolijk en opgewonden buiten, en danst ze onder je. Wat kan je hieraan doen? Gewoon goed voorwaartst houden? Er staan ook paarden om de buitenbak heen, en die trekken ook behoorlijk haar aandacht. Ook ligt de bak naast een weg waar ook verkeer langs komt. Dit is echter geen probleem, want ik laat haar vaak los in de buitenbak of longeer haar. Daar reageert ze goed op. Mijn vraag is eigenlijk: hoe kan je haar goed onder controle houden in de buitenbak, en voorkomen dat ze onder me weg loopt? Heeel erg bedankt voor tips!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:15

hoi

ga anders eerst longeren in de buitenbak zo'n 20 minuten en dan ga je erna gewoon eropzitten. en blijf zelf gewoon ontspannen want als jij het spannend vind merkt je paard dat ook en die gaat het dan ook spannend vinden!

veel succes ermee!!!!!!!!!

groetjes joycje

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:02

Hoi,
Ik zou beginnen om eerst een tijdje op de volte te stappen en buiging vragen. Maak ook een paar tempo wisselingen in stap dus stap veruimen en iets verzamelen.Maak je paard attent voor je been. Hierdoor zal je paard zijn aandacht meer bij jou houden en word jij waarschijnlijk ook rustiger en meer ontspannen.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 13:49

Bedankt Lachen Ik zal het proberen!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:00

Wat ook helpt: gewoon vaak doen! Zo vaak mogelijk in de buitenbak gaan rijden dan gaat het vanzelf beter.
(en dan nog kan je alle aandacht kwijt zijn als er vervolgens iemand met een radiografisch bestuurbaar vliegtuigje vlak bij je bak bezig is }> etc. etc. etc.).

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:52

Idd heel vaak doen. Het is gewoon wennen en dat bereik door het vaak te doen. Idd met leuke 'enge' dingen erbij.