misschien kunnen jullie helpen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 20:48

Zoals als de meesten van jullie weten is mijn moeder sinds kort ook gaan paardrijden. Ze heeft nu 4 keer op Bassie gezeten (ongeveer half tot 3 kwartier) en alleen gestapt, vandaag probeerde ze een stukje te draven, maar na 2 passen vond ze het al supereng (ze zat aan de longeerlijn, die iemand anders vast had ik had haar zelf ook nog aan het hoofdstel vast, stappen durft ze overigens al helemaal los.)

Hoe kan ik nou verder zorgen dat ze het niet zo eng vind? (lesgeven doe ik ook voor het eerst, maar mijn moeder wil voorlopig voor ze los durft te draven niet van een ander les, eigenwijs dat ze is Scheve mond\ )

Met stappen heb ik op haar houding gelet en een beetje laten gymnastieken en wat figuurtjes laten rijden en dat vind ze ook niet meer eng (eerst was ze best wel benauwd) ze laat Bassie nu ook actief doorstappen en een volte gaat nu ook al beter...

Wie heeft er tips om mij en mijn moeder te helpen???

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:00

Haha, laten we het er maar op houden dat het hun in de genen zit..
Mijn moeder durfde pas na 5 maanden Navy te aaien, en er naast te staan, en durft r na anderhalf jaar al zelfs vast te houden!! HALELUJAAAAAAA! Ach ja, hou moed, blijf geduldig, en lach d'r af en toe uit, is goed voor je lachspieren. Spreek uit ervaring Haha!
Succes!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:10

ze moet nog meer zelf vertrouwen krijgen.
Misschien door wat stuur oefeningen.
Slalom om pionnen heen, over balkjes stappen(begin bij 1 Haha! ).
En toch blijven aanmoedigen om steeds wat langer te draven.

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:22

Wat misschien ook wel een beetje wil helpen is om haar in stap vast te laten lichtrijden zodat ze dat straks in draf ook kan en het niet meer zo hobbelt voor haar. Ik kan me namelijk voorstellen dat je alleen maar angstiger wordt als je zo ontzettend op een neer hobbelt!
Ik ben benieuwd hoe het gaat hou je me op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:36

Tja, ze zal het toch zelf moeten durven. Lekker aan die longeerlijn houden in elk eval, en toch steeds een stukje uitbouwen. Je mag best een klein beetje streng zijn hoor, als ze een klein stukje langer draaft snapt ze misschien dat het eigenlijk niet zo heel eng is.

maar da's moeilijk, als het om je moeder gaat, ik ken dat. Mijn moeder vind altijd dat ik veel te streng ben. Ze heeft gewoon wekelijks les van iemand, maar haalt mij er dan bij om voor een recreantenconcoursje de puntjes op de i te zetten, en dan vind ik dat best maar dan moet ze ook naar me luisteren. Was sich liebt dass neckt sich, is dat geloof ik.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:53

Hahahaha, mijn moeder ging bij de eerste keer rijden ook al los stappen en aan de longe draven en lichtrijden, ze vond het hartstikke gaaaaf!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:12

wat gaaf dat je mams rijd! ik zou het super vinden als mijn moeder begon met rijden, maar het zal er nooit wat van komen vrees ik.

Je kan je moeder misschien aan de longe doen. ze krijgt dan wat meer vertrouwen in alles. ik denk dat je daarmaar mee moet beginnen! suc6!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:16

Ga eerst in stap wat 'gekke' dingen doen. Gymnastiek te paard, om pionnen slalommen, balkjes lopen, dat soort dingen.
En dan, voordat je gaat draven misschien een beugelriem om de hals doen, dan heeft mams wat meer houvast Lachen

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 14:36

Bedankt voor de tips! Dat slalommen en balkjes lopen ga ik maar eens doen (ik had gisteren al emmers neergezet, daar moest ze omheen zodat ze een volte leerde sturen.)
Die beugelriem is misschien ook wel een goed plan!

Ze heeft idd niet heel vertrouwen in zichzelf dan vooral (op het paard dan he Clown ) En in draf ga je natuurlijk (zeker de eerste paar keren) ontzettend hobbelen in het zadel en is de controle kwijt en das eng!

Maar ik hou jullie op de hoogte! Pling