ik rij nu een merrie van 3,5 half jaar. alles gaat super, ze pikt het snel op en heeft plezier in haar werk.
Nu wil ik gister haar hoofdstel in doen, gaat ze terug lopen, met een hele angstige blik in haar ogen.
Na een keer hard haar naam te zeggen deed ze haar hoofd naar beneden en liep weer terug. Dit doet ze normaal nooit! Ze is zo'n tutje, niet kopschuw ofzo. En bij mijn weten is er niks gebeurd.Met opstappen enzo ging alles prima, en toen ik de teugel een beetje aannam verstijfde ze helemaal. Ik eerst nog een beetje doorgevraagd om haar toch nageeflijk te krijgen. maar nee hoor
Het leek wel of ze pijn had in haar mond. ik heb toen de oefeningen met een lang teugeltje gedaan en dat ging super. ze ging toen met haar hoofdje netjes naar onderen enzo. Eerst dacht ik dat ik haar overvraagd had of zo, maar ik heb zaterdag voor het laatst met haar intensief gereden, op zondag had ze rust en op maandag heb ik met haar gestapt en wat NH oefeningen gedaan. Wat ze ook erg leuk vind.
Nou was ik aan het denken aan tandpijn, misschien wisselen? Heeft iemand hier ervaring mee en hoe moet ik het rijden aanpakken?
Alvast Bedankt!
Groetjes, Angela en Floortje!