Wat kun je doen tegen het afzakken van je sporen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wat kun je doen tegen het afzakken van je sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 11:42

Telkens als ik eventjes gereden heb zijn mijn sporen afgezakt. Als ik opstap zitten ze mooi boven aan, maar helaas blijven ze daar niet.
Hieronder zie je het:
Afbeelding

Wat kan ik daar aan doen?
Graag tips....

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:53

Superstrak gespen denk ik. Ik heb ze ook altijd behoorlijk strak, en dan zakken ze niet (meer) af. Ook heb ik er van die rubbertjes omheen, om mijn laarzen te beschermen, maar daardoor glijden ze ook minder. Misschien zijn je sporen te wijd, dat ze daarom afzakken???

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 12:04

Van die rubberen hoesjes kopen. Sporen iets dicht buigen (door die hoesjes worden ze ook al smaller!). En je riempjes goed aantrekken.

Heb je niet toevallig herensporen te pakken? Die hebben iets langere 'takken' en zijn wat breder en zullen dus sneller afzakken aan een dameslaars.

Ik heb zelf sporen van Argentaan, loeizware dingen vergeleken met normale sporen, maar ze blijven bij mij prima zitten, zeker nu ik ze een beetje dichtgebogen heb en ze dus iets meer klemmen. (ook weer niet te, dat zit niet lekker)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 14:52

Piaffe schreef:
Superstrak gespen denk ik. Ik heb ze ook altijd behoorlijk strak, en dan zakken ze niet (meer) af.

Strakker dan ik ze nu heb gaat niet hoor!


Maar ik zal eens gaan kijken naar van die rubbertjes. Misschien dat dat helpt. Of ik heren of dames sporen heb weet ik niet. Ik heb ze van iemand gekregen...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:55

Inderdaad, die rubbertjes. Die beschermen je laars ook nog eens tegen krassen enzo.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:37

Die rubbertjes of leertjes zijn ook te krijgen met een soort van knopjes die je spoor omhoog houden, dat zou voor jou handig zijn! Vraag me niet waar, maar ik denk dat de betere ruitersportzaak ze wel heeft.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:14

Inderdaad helpen die rubbertjes goed, maar ook met Klaus Balkenhol sporen is dit probleem al een stuk minder. Daar zit het riempje anders doorheen, iets gekanteld. Moet je anders even in de Divoza gids ofzo kijken wat ik bedoel, want ik leg het geloof ik een beetje vaag uit.
Maar die rubbertjes zijn een stuk goedkoper hoor Haha!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:31

gewoon extra gaatje bij maken en dan zittie dus nog strakker(als het nog kan *LOL* )
en anders weet ik het niet Clown

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:33

Ohkee, ik had altijd hetzelfde probleem. Nu heb ik Balkenholsporen, van die rubbers en leren riempjes. Die leren spoorriempjes was eigenlijk dé oplossing, daarvoor zakten ze nog...
Wat ook nog weleens wil helpen is je riempjes aan de zijkant om je spoor heenwikkelen (snap je?).

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:05

Eerder had ik t ook al tijd last van maar nu niet meer (rara??)
Toen had ik er ook van die rubbertjes omheen, werkt goed hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 00:20

Heb je toevallig van die nylon riempjes?

Dat vind ik toch wel zulke prutsdingen!
Ik heb alleen maar leer en nooit last van afzakkende sporen!
Sommige mensen hoor je wel eens klagen dat dat niets is omdat je ze zo goed moet onderhouden,
ik haal er alleen een doekje over als ik wedstrijden heb, dat zal zo'n 2 a 3 keer in de maand zijn...
Alhoewel, dat doe ik alleen bij mijn 'wedstrijdsporen' en nooit bij de andere riempjes, die zijn zeker al een halfjaar niet meer gedaan en ze doen het nog opperbest!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 11:06

[quote="Sjuimpje"]Heb je toevallig van die nylon riempjes?
[quote]

Inderdaad.



Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik zal eens gaan kijken wat het beste werkt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:25

ik heb nu ook van die rubberen stukjes en dat helpt bij mij ook een stuk beter tegen het afzakken. ook heb ik andere riempjes genomen die, zonder gaatjes, die je strakker aan kan trekken. *LOL*