Les halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:14

Ik heb een hele tijd al geen les meer ivm gezondheidsomstandigheden (van mij dan he, niet van het paard gelukkig) Ik train nu ook op een veel lager niveau en weet de basis goed te onderhouden in mijn eentje gelukkig. Soms als ik met mijn stalgenootje samen rij, helpt zij mij een beetje als ze even aan het stappen is ofzo, en als zij dan zegt dat ik iets meer van dit of iets minder van dat moet doen, kan ik dat ook meteen. Ik heb hem dus gelukkig nog zo aan de hulpen staan dat ik direct reactie krijg. Maar er gaat toch niets boven goed les en dan het liefst 1x per week.
Zodra de omstandigheden het toelaten ga ik ook zeker weer lessen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:23

Goede les is voor iedere ruiter EN paard erg belangrijk. Ik krijg nu les van iemand die Intermediar heeft gereden en betaal 23 Euro voor een uur. Ik heb het voordeel dat ik het goed kan betalen maar ik vind het geen hoog bedrag. Als jij goed je paard leert rijden worden jullie er allebei beter van. Dus zeker Pro les!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:23

Correct gereden worden is het behoud van je paard. Goede (!) lessen zijn dus een investering, in de gezondheid van je paard en in je eigen ruitergevoel.
Ik heb 1x in de week een half uur behoorlijk intensief privéles. Zou het niet meer willen missen. Ook omdat ik zelf nog wel eens wat 'lui' ben, ik vind het al gauw goed, terwijl het eigenlijk nog net niet goed is. Tijdens m'n les moet het wel goed en het gevoel dat dat geeft is een motivatie voor mij om het ook zo voor elkaar (proberen te) krijgen als ik geen les heb. Ik word er een stuk fanatieker door, wil dat gevoel ook kunnen krijgen zonder les en dat komt mijn rijden zeer ten goede.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:40

Kawa: 'les halen' wat een grappige uitdrukking! Hier in het noorden zouden we 'les nemen' zeggen. maar dat even terzijde.

Ik kán zelf gewoon niet zonder les. 's Winters gaat de les op een laag pitje (ivm accomodatieproblemen) en dan gaat het niveau ook onderuit. Mijn instrcutrice weet mij, naast ontzettend goede technische tips, ook 'moreel' te motiveren, mijn enthousiasme en ijver in goede banen te leiden. Zolang dat gebeurt, is er vooruitgang, en dus houd ik er plezier in.

En uitgeleerd raak je toch nooit, ik leer ook nog iedere week zoveel bij...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 04:57

Ik heb dus sinds 1999 geen les meer gehad (op een clinic van Michelle Gibson na, maar daar was ik voor uitgenodigd en was dus gratis Tong uitsteken ). Ik ben het mt Sonja eens, liever geen les dan baggerles voor veel te veel geld. Er zijn hier gewoon geen goede trainers, tezij ik 1000 km ga rijden en dat wordt echt te duur. Ik probeer dus te leren door m`n rijden op video op te nemen, boeken te lezen en intructie videobanden te kijken. Ik red me hier behoorlijk mee (maar voor hoelang Schijnheilig ) maar zou heel graag een goede trainer hebben. Niet alleen voor de les, maar ook om je bv. op te beuren als het een tijdje wat minder gaat en je te motiveren. En ik wil gewoon graag erg goed leren rijden en daar is een goede trainer eigenlijk onmisbaar voor. Ik ga waarschijnlijk in de zomer ergens ver weg op een goede dressuurstal stallen mesten in ruil voor les. Ik heb het er graag voor over!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 10:09

Ik heb 2 x in de week een uur priveles en ik zou niet zonder willen!
Ik ben zelf veel te makkelijk, snel tevreden en omdat ik onervaren ben, weet ik ook niet goed wat ik moet voelen.

Het is een hoop geld, ik betaal 35 euro per uur, maar ik heb het er wel voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:20

Ik zou ook echt niet zonder les kunnen en willen. Ik vind het idd een investering in je paard en jezelf. Ik heb heel veel geluk gehad met het vinden van mijn trainer, die vreselijk goed les geeft voor een klein bedragje, wat mijn studiebeurs nog wel past. Haha!

Vaak is het niet eens meer echt "les", maar meer overleggen over hoe je sommige problemen aanpakt. Je hebt een paar ogen op de grond nodig die je dan vervolgens ook een beetje sturen. Ik ben voorlopig nog lang niet uitgereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:51

Gelukkig heb ik dan nog wel wat stalgenoten die in ieder geval kunnen checken of ik wel recht zit, geen schouder laat vallen (doe ik nogal snel door mijn handicap, echt een aandachtspunt, al 27 jaar Haha! ) etc.

Ik heb ook liever elke week les, maar van wie.......

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:17

Zep schreef:
Vaak is het niet eens meer echt "les", maar meer overleggen over hoe je sommige problemen aanpakt. Je hebt een paar ogen op de grond nodig die je dan vervolgens ook een beetje sturen. Ik ben voorlopig nog lang niet uitgereden!


Idd, op een bepaald moment ben je dat punt dat je nieuwe dingen hoort voorbij. Maar een ervaren persoon op de grond die je kan helpen om problemen op te lossen zodat je verder kunt is eigenlijk onmisbaar...
Jammer genoeg heb ik de geschikte persoon nog niet gevonden! De enige instructrice waar ik echt goed mee overweg kan heeft het gewoon te druk om les te geven Huilen Dus als er nog iemand suggesties heeft...*LOL*

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:25

Waar woon je, 35 euro per uur is al een toptarief.
Ben ook erkend, heb dus mijn diploma's, normaal tarief 25 tot 30 euro per uur, voor iemand die zijn of haar diploma's heeft en als je dan een topruiter bent, nationaal springen of dressuur of meer ja dan vraag je natuurlijk prijzen vanaf 60 euro per uur.
Althans dat is mijn ervaring.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:37

Krijg ik korting? Haha!

Ik had verdikkeme een leuke instructrice gevonden (dacht ik) ben ik haar telefoonnummer kwijt Boos!

En ik wil inderdaad zeker weer gaan lessen, als ik geen les heb sluipen er toch altijd weer een paar bekende fouten in mijn rijden. Ik weet wel waar ik de fout inga maar het zelf oplossen valt nog niet mee.

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 17:47

Percy schreef:
Krijg ik korting? Haha!

Ik had verdikkeme een leuke instructrice gevonden (dacht ik) ben ik haar telefoonnummer kwijt Boos!

En ik wil inderdaad zeker weer gaan lessen, als ik geen les heb sluipen er toch altijd weer een paar bekende fouten in mijn rijden. Ik weet wel waar ik de fout inga maar het zelf oplossen valt nog niet mee.


Ja tuurlijk krijg jij korting, wij krijgen bij jou toch ook altijd koffie met vlaai Extreme duivel

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:13

ik ben ook een voorstander van lessen. Zelf heb ik ook een aantal keer per week prive les, en ook nog een keer in de week bij de club. Ik kon mijn pony eerst moeilijk aan, maar door de lessen gaat dat al steeds beter.