draver leren galoperen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

draver leren galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 15:01

hallo,

waarschijnlijk is dit een veelgestelde vraag, maar aangezien de zoekfunctie uitgeschakeld is stel ik hem maar opnieuw.

Ik ga dus waarschijnlijk Fagaro kopen, ik ben vooral op zoek naar een braaf wandelpaardje, maar ik zou toch ook graag wat dressuur rijden en mss ook wat springen.
Fagaro is echt heel braaf, en volgens de eigenaar galopeert hij op wandeling wel, maar in de piste niet.
nu heb ik er net mee gereden bij de eigenaar in de weide en hij was idd heel braaf maar galoperen heb ik geprobeerd maar het ging idd niet, hij bleef gewoon maar sneller draven, ik heb wel heel eventjes 2 passen gegalopeerd geloof ik.

ik kon vandaag wel niet lang proberen, want zijn conditie was wegens tijdgebrek zwaar verzwakt.

Ik denk dat we hem wel gaan kopen, omdat hij zo braaf is en het is nooit onmogelijk om een draver te leren galoperen, dat weet ik heel zeker. Maar de vraag blijft natuurlijk hoe je dat het beste aanpakt.

hij is 8 jaar, en niet echt volledig draver, maar wel veel draversbloed.

iemand die er ervaring mee heeft zal ik heel dankbaar zijn als die eens even kort uitlegt hoe die het aangepakt heeft

alvast bedankt

sofie en Fagaro

WendyBZ

Re: draver leren galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:09

Dit topic stond op pagina 2:
viewtopic.php?f=8&t=478842

Als er gezegd wordt "niet echt volledig draver" zou ik er maar vanuit gaan dat het een draver is, want zoveel wordt er niet mee gekruist.
Verder kan ik je wel van alles gaan vertellen hoe je het moet doen, maar ik denk dat je het beste les kan nemen. Galopperen kunnen ze allemaal wel, alleen verschilt het wel per paard hoeveel aanleg ze ervoor hebben. Maar van de 5 dravers die wij hebben kunnen er 4 prima galopperen (de 5e hebben we net een week).

en anders is er altijd nog het draverforum http://dravers.mine.nu/forum (ook even zoekfunstie gebruiken)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:47

klopt helemaal en volgens mij leer je een draver galopperen op dezelfde manier hoe je elk ander paard dat zou leren.

ik heb er veel gereden, ook paarden die op de baan hebben gelopen en allen hadden ze een heerlijk rustige galop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:20

Ik heb mijn friesje ook zelf moeten leren galoperen,
en de pony die ik nu voor iemand anders rijd ook!
Bij mijn fries heeft heel goed gewerkt, buiten lange rechte
stukken galoperen, en dan niet onder je uit laten gaan,
maar zo beheerst mogelijk! Hij moet daar gewoon nog
wat sterker in worden, en die balans vinden...
Als het buiten dan wat beter gaat kan je het ook
in de bak proberen, maar wel heel rustig aan,
en niet ineens verwachten dat ie meteen een
heel rustig tempo kan galoperen, en nog geen stelling
vragen ofzo, eerst dus wat sterker laten worden!
heel veel succes ermee!!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:51

okee, hier ben ik dus wat mee

gelukkig heb ik een weide van 4ha dus heb ik veel plaats waar ik hem sterker kan laten worden.

zou het dan goed zijn als ik hem dus eerst over de ganse weide laat galoperen en hem dan na verloop van tijd altijd op kleinere stukken ga vragen?

iedereen alvast bedankt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:19

ga zowiezo goed bezig binnen de draf, leer je dier supergoed te reageren op de hulpen voor verruimen en verkorten.
ook de stap natuurlijk, veel overgangen heen en weer rijden.

arbeidsdraf-middendraf-uitgestrekte draf en weer terug.

heb je die eenmaal goed onder de knie kun je hem ook vrij makkelijk laten schakelen van een heel snelle galop naar een rustige.

eigenlijk heel simpel, alleen ben je wel een aantal weken verder.

maar idd in de wei over wat langere afstand laten galopperen kan heel goed, gebruik ook je stem erbij, ook meerdere keren aan galopperen.

dus niet rondje na rondje laten doorgalopperen maar 2 rondjes, terugnemen, even draven en weer aangalopperen, goed hulpen erbij en binnen no-time kun je lekker galopperen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:19

thanx allemaal, hier heb ik echt wat aan