rijden in een bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 10:31

sinds ik honey heb heeft ze misschien 5x een bak gezien (van binnen dus).
Toen ik haar inreed deed ik dat op de veldjes in het dorp, in de wei, over de weg, etc..
Nu ga ik vaker in de bak rijden, aangezien ik die straks tot mijn beschikking heb.
Maar. Zodra ik de bk inkom wil ze rollen. Ik ben er inmiddels achter dat als ik veel met haar doe (overgangen, wendingen etc.) dat ze dan niet daadwerkelijk gaat rollen, maar er wel aan denkt. Zou dit vanzelf bijdraaien als ze vaken in een bak komt?

Daarbij heeft ze ook wat moeite met de hoefslag. Het lijkt wel of ze het eng vindt zo dicht langs het (hoge) hek te lopen.
Zal dit ook vanzelf bij draaien als ze het wat vaker doet?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:25

heel veel oefenen en wbt het rollen.. ik denk dat dat gewoon aanpakken is erg streng zijn daarin want als je ooit een proefje rijd in een bak etc. dan volgt alles elkaar in de B ook nog niet zo snel op dus kun je haar ook niet goed bezighouden.
langs de bakrand vond lodewijk in het begin ook raar en dat gaat nu goed

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 21:58

Mijn toffe ex-shettie (waar een foto van staat op het plaatjes forum) ging altijd liggen als ze genoeg had van rijden in de bak! Ze deed het niet als ik aan het lesgeven was (durfde ze niet!) maar als er kinderen op haar aan het rijden waren in de bak en ik was er niet bij dan ging ze na een half uurtje altijd plat! De meeste kinderen kenden dat truukje wel en wisten haar weer overeind te krijgen. De goede ruitertjes wisten zelfs te voorkomen dat ze plat ging. Maar een meisje die hier niets van af wist kwam een keer in paniek de stal inrennen dat Amrah dood aan het gaan was *LOL* *LOL* Dus ik mee en ja hoor, madam lag plat in de bak te genieten van de zon. Toen ze doorkreeg dat ik eraan kwam sprong ze natuurlijk meteen overeind. Ja echt een slimmerd hoor!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:01

Zou dat een shet kwaaltje zijn hahahaha, want vorig jaar reed mijn neefje op Shetta en die ging er dus ook lekker bij liggen...zo van met andere woorden "ik heb er geen zin meer in" Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:06

Uhm...dat heeft Escala ook een keer gedaan...ff lekker gaan liggen terwijl ik nog aan het rijden was... *LOL* Haha! *LOL* , maar Escaal is geen shet hoor, is een arabiertje.
Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:38

Dit IS een shettruc!!!!!Mijn shet heeft het ook gedaan, jaren geleden toen ik met hem de eerste les had op de manege..lachen dat er meer zijn die het proberen!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:46

stel je voor dat ze echt gaat liggen!!, lig je er mooi onder.
tja met een beetje mazzel zal je haar wel op kunnen tillen maar toch Haha!
na het rijden kun je haar beter niet laten rollen in de bak want dan zal ze het doen zodra ze de bak in komt, niet zo grappig...
lekker voorwaarts houden met rijden en vooral kop omhoog houden dan kan ze niet gaan liggen haha
succes ermee
toedeledoki
gillian

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:30

Hmmmm jullie pony's gaan dus liggen als ze er zat van zijn. Boos! Ik was een keer met de Fjord aan het rijden die ook een bepaald paadje niet in wilde. Frusty En ineens zakt de achterhand weg (dus ik me al schrap zetten zo van ojee die gaat er keihard vandoor) maar die zakte steeds verder en verder dus ik kon me ineens langs haar rug laten glijden en hoppa ik stond naast een eigenwijze Fjord die op haar kont was gaan zitten met twinkelende pretoogjes van "zo, en nu jij weer" Schijnheilig Haha! HUHUM, heb haar snel met wat biks naar voren gelokt voordat er voorbijgangers kwamen. Knipoog Tja, een Fjord blijft een Fjord! Pling

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:35

Dit hoort niet echt meer bij de topic, maarre, wel eens in Slagharen geweest? Nou ikke wel, en laten wij nou net de Shet uitkiezen die alleen maar ging liggen. Heeeeeeeel leuk als ie dat doet in een grote bak waar zo'n beetje het hele park staat te kijken Haha! Maar het was wel een poepie!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:41

cool, zip! bij slagharen mag je nu geen pony meer als je geen ruiterbewijs hebt he? Verdrietig omdat er veel pony's mishandeld werden enzo

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 22:06

Stef,zal vanzelf wel overgaan als ze wat vaker een bak ziet en ik denk wel dat het een Shetkwaaltje is, iig van eigenwijze pony's, ken heeel veel welshjes die het ooit gedaan hebben *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 23:01

Stef; waar je eigenlij om vroeg dus, tipjes:

Gewoon aanpakken! Niet miepen, maar lopen zal ze.
Als ze gaat liggen met jou erop, lekker meppen, da's nl. niet de bedoeling. de andere 23 uur van de dag mag ze wel weer liggen.

Langs het hek: hebben veel paarden die niet vaak in een bak komen heb ik gemerkt. ook hiervoor geldt; gewoon volhouden en consequent blijven......wens je veel succes! Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 09:35

ik merkte gister dat ze al beter langs het hek gaat, alleen achteraan bij de A is het om een of andere rede eng. Waarom weet ik ook niet.
Voordeel van het hek eng vinden, zolang ik haar op de hoefslag weet te houden, loopt ze wel met keurige binnenstelling. Haha!

Betreft dat liggen rollen, op de 1e keer na heb ik het tot nu toe altijd weten te voorkomen. (afkloppen Haha! )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:06

Mijn Fjord kwam dit jaar ook voor het eerst in een binnenbak en wist zich er absoluut geen raad mee. Probeerde constant achter het paard van mijn zus aan te lopen en durfde ook niet langs de hoefslag. De eerste les hebben we dus alleen maar wat rondgestapt (en af en toe keihard in draf als er weer iets engs te zien was) om haar wat vertrouwen te geven. Nu, een half jaar later gaat het heel erg goed in de bak. Ze snapt wat de bedoeling is en loopt netjes waar ik haar wil hebben.