mijn paard steigert vaak als ik haar vraag aan de teugel te lopen.
Ik heb echt geen idee waarom ze het doet, soms zijn er dagen dat ze prachtig aan de teugel loopt en in een regelmatig tempo loopt. En soms zijn er dagen dat ze om de haverklap stil gaat staan, en als ik haar dan vooruit drijf gaat ze met haar hoofd schudden, om vervolgens op haar achterbenen te gaan staan. Ik heb haar al een bijzetteugel omgedaan, van het bit naar de singel, maar dat hielp niet. Ik rijd regelmatig buiten met haar, als afwisseling, maar als ik de eerstvolgende keer dan weer in de bak rijd, blijkt dat het geen verschil heeft gemaakt. De laatste keer heb ik bijna 3 kwartier alleen maar gestapt, en toen bleef ze mooi gebogen én op vier benen staan.
De oorzaak is ook onduidelijk, ze doet het sinds een week of 3 ongeveer. Ik rijd haar gemiddeld 3 keer in de week, want ik heb ook nog een ander paard dat bereden moet worden.
Heeft iemand een goeie tip voor mij? Want ik weet zelf niet wat ik er aan kan doen..
Alvast bedankt
de tanden kun je niet zo op het oog zien.
En al zeker niet omdat er om de haverklap nieuwe meiden komen werken, er zit dus geen continuiteit in.
Maar zodra het weer wat beter is, zal ik het eens gaan proberen. 
Vanaf dan ben je pas zeker dat je hem kan aanpakken. sla alleen nóóit tussen de oren met een zakje met water of dergelijke.