uitgestrekte draf/stap help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

uitgestrekte draf/stap help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 22:48

haaj haaj

ik heb een vraagje hoe moet uitgestrekte draf/stap
ze zeggen wel dat je moet inhouden en moet aan sporen maar ik heb een sterke haf en dan gaat dat niet aansporen en inhouden.
heeft iemand tips voor mij of weet hoe ik het moet doen?
reageer dan

Gr Amparoshoa

Oscarlover

Re: uitgestrekte draf/stap help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:05

Ehm, kijk nou middendraf is echt opbouwen van de achterhand, zorgen dat die sterk word, ben er nou ook een poos mee bezig, maar middendarf vind ik moeilijk...

Middenstap is iig wat minder moeilijk... Als je een middenstap inzet, moet je hem eerst meer halslengte geven, en zorgen dat het neusje er een beetje uitkomt, en meestal laat ie dan al wel wat zien, maar met het juiste drijfvermogen, is middenstap niet moeilijk hoor

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 23:39

midden stap ken ik wel maar uitgestrekte stap / draf

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:05

LizzyLover schreef:
midden stap ken ik wel maar uitgestrekte stap / draf

Niet te moeilijk willen doen om het verschil uitgestrekte stap/midden stap te laten zien. Bij beide gaat het erom dat het achterbeen de afdruk van het voorbeen ruimschoots overtreedt. Wanneer je zorgt dat je paard de mogelijkheid krijgt om lengte in zijn hals te krijgen, regelmaat in de stap behoudt en netjes van letter tot letter wordt gereden, dan zal je al snel beloond worden met een voldoende. Wanneer jij jezelf te veel focust op het verschil tussen de midden-uitgestrekte stap zal het er niet beter op worden. Zorg voor een mooie ruime, vloeiende stap !

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:39

hallo wat je kan doen als je de uitgestrekte/middendraf moet gaan doen is,zorgen dat je voor dat je de lijn gaat rijden je pony een stukje terug nemen in tempo.als je dan op de lijn zit eerst recht stellen dan rustig op bouwen en volgens mij hoef je maar een paar passen .
Die paar passen moet je steeds verder uitbouwen en niet meteen de hele lijn proberen .De meeste paarden gaan of op de voorhand lopen of maken een takt fout.Goed je benen erbij houden en toch proberen de haf iets in te houden ik weet ze worden sterk die haflingers maar ze zijn zo leuk doei beppe

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:38

beppe schreef:
hallo wat je kan doen als je de uitgestrekte/middendraf moet gaan doen is,zorgen dat je voor dat je de lijn gaat rijden je pony een stukje terug nemen in tempo.als je dan op de lijn zit eerst recht stellen dan rustig op bouwen en volgens mij hoef je maar een paar passen .
Die paar passen moet je steeds verder uitbouwen en niet meteen de hele lijn proberen .De meeste paarden gaan of op de voorhand lopen of maken een takt fout.Goed je benen erbij houden en toch proberen de haf iets in te houden ik weet ze worden sterk die haflingers maar ze zijn zo leuk doei beppe

Enkele passen uitgestrekte draf wordt nooit gevraagd!

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:15

Hallo nou volgens mij wordt er in de B proeven enkele passen gevraagd.
En als je paard of pony het nog niet beheerst moet je toch ergens beginnen dus bij enkele passen doei beppe

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:29

beppe schreef:
En als je paard of pony het nog niet beheerst moet je toch ergens beginnen dus bij enkele passen doei beppe

Dan spreek je over middendraf he!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:30

talented schreef:
beppe schreef:

Dan spreek je over middendraf he!

bijdehandje

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:04

Hallo zeker een bijdehandje .
Ik weet zeker dat wanneer je een middendraf rijd je vaak over gaat in een uitgestrekte draf.
De meeste mensen weten het verschil niet en je ziet het bijna ook niet in een proef .
Maar jij kan dat verschil blijkbaar wel goed rijden nou dan mag je mij dat eens leren.
Ik geef namelijk gewoon gas en hou op het eind weer op en over het algemeen krijg ik op beide onderdelen een voldoende.
doei beppe

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:39

beppe, het gaat op een verruiming, niet om een versnelling

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:22

beppe schreef:
Hallo zeker een bijdehandje .
Ik weet zeker dat wanneer je een middendraf rijd je vaak over gaat in een uitgestrekte draf.
De meeste mensen weten het verschil niet en je ziet het bijna ook niet in een proef .
Maar jij kan dat verschil blijkbaar wel goed rijden nou dan mag je mij dat eens leren.
Ik geef namelijk gewoon gas en hou op het eind weer op en over het algemeen krijg ik op beide onderdelen een voldoende.
doei beppe

Pff als jij zulke dingen post neem ik niet eens de moeite om tijd in jou te steken!

Doei Wouter

beppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:16

ha die wouter je moet dingen nemen zoals ze zijn en jij als Z ruiter weet dat je bij het begin moet beginnen en dat proberen te verbeteren dus vandaar gas geven en terugrijden maar ja dat is makkelijk met mijn draver.
als ik je voor je hoofd heb gestoten sorry beppe

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:31

beppe.. zoals iemand al zei.. et gaat niet om versnellen..maar om verruimen .. anky van grunsven doet ook geen middendraf maar uitgestrekte draf.. is dus toch wel iets anders! niet alles door elkaar halen he..