Dipje met de rechterlengtebuiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Dipje met de rechterlengtebuiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 13:52

Nadat Fitz de laatste maanden alleen maar steeds beter ging lopen, heeft zich sinds verleden week zondag weer een dip ingezet. Huilen

Hij heeft altijd al moeite gehad met de rechterlengtebuiging, dus bv. rechtertravers en rechterappuyement maar eigenlijk ging dit de laatste tijd zelfs nog beter dan de linkerlengtebuiging.
Nu lijken we wel helemaal terug bij af. Van het rechterappuyement bakt hij helemaal niets en de rechtertravers loopt ook niet.

Ik snap er helemaal niets van en mijn instructeur eigenlijk ook niet.
Zou dit een lichamelijke oorzaak kunnen hebben, maar waarom is het dan een tijdje weggeweest?
Kortom .... ik zit me rot te piekeren wat hiervan de reden zou kunnen zijn en nog belangrijker: hoe krijg ik het weer voor elkaar?

Wie heeft er tips?


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:38

misschien zit ie vast in de rug... haal er eens een fysio bij en laat die hem eens nakijken...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:36

Kl*te,
die van mij heeft het linksom weer,
op zich loopt hij de oefeningen wel maar hij is zo 'taai'...

Hij is overigens voor een half jaar terug al helemaal nagekeken en de hapotonome was heel erg te spreken over hem.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:26

Precies, links!
Die van mij legt nu opeens weer zijn tong over zijn bit... dat heeft hij echt al tijden niet meer gedaan! Vandaag liep hij een beetje kreupel, dus heb ik niet veel gedaan, maar het is nog steeds k*t.

Volgens mijn instructeur moet ik nu meer met gelijke druk gaan rijden, contact houden. De laatste paar weken heb ik hem 'losgewerkt' links en hij liep super, maar nu gaat het dus weer k*t. Misschien heb ik een beetje te lang doorgereden op de oude manier, maar wat is t moeilijk om weer anders te gaan rijden... Dit soort rotprobleempjes oplossen vind ik altijd supermoeilijk, juist omdat je geen idee hebt waar dít nou weer vandaan komt. Wat bij mij meestal werkt (nu dus niet) is gewoon heel losjes rijden, beetje 'zwabberen' (slangevoltes draaien en lekker overdreven omstellen), dan komt hij losser en gaat het beter, maar ja, werkt ook niet altijd. Volgens mijn instructeur helpt rust, of een flinke bosrit o.i.d. soms ook wel. Zo lang hij verder goed uit z'n oogjes kijkt denk ik dat het idd gewoon 'het weer' is! Frusty

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:34

Kan het zijn dat je hem zelf een beetje vastgezet hebt? Je was zo nerveus voor de districtskampioenschappen, dat je dat meestal in je rijden terug ziet. Ik zie dat tenminste heel erg vaak gebeuren, dus kan me voorstellen dat dat bij jou ook een beetje meegespeeld heeft.
Gewoon weer even terug naar af, lekker voorwaarts op 2 teugels en dan heel speels in een rechterwending de achterhand iets verder naar binnen plaatsen. Zo het steeds weer wat verder uitbouwen.
Elk paard krijgt na een goede periode ook weer een periode dat het minder goed gaat. Vervelend op dat moment, maar ook wel weer de charme van het paardrijden. Als hij het altijd maar zou doen zodra je het knopje erop getoverd hebt, ben je ook gauw uitgereden hoor. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 12 bezoekers