Hoofd tussen de benen trekken ---> geen houden meer aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Hoofd tussen de benen trekken ---> geen houden meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 14:11

Okee mijn pny doet dit gelukkig dus niet Haha!. Maar een vriendin van mij heeft een fjord die dit regelmatig flikt, hij is loeisterk, dus als ie zijn hoofd tussen zijn benen trekt, hou je hem echt niet tegen. Hij doet dus zijn hoofd af en toe tussen zijn benen en begint als een gek te rennen en te bokken. Ze zit het wel uit, maar het is gewoon heel irritant. Iemand tips hiervoor?? iemand raadde een Pessoa bit aan, niet om elke keer mee te rijden, maar bijvoorbeeld bij het buitenrijden, vooral buiten is dit namelijk erg irritant. Heeft iemand hier nog bruikbare tips voor???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:51

Diep zitten
En drijven drijven drijven en drijven.


Weet er ff niet meer van te maken. Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:02

Ik zou persoonlijk niet mer bitten gaan lopen rommelen, daar wordt het soms alleen maar erger van. Inderdaad heel veel drijven, voorwaarts houden en afwisseling in het rijden. Als ie zijn kop naar beneden doet, mag ze hem best eens 'liften', even een ophouding snel naar boven (dus niet naar je toe), en gelijk weer ontspannen. Wees alleen zo consequent mogelijk, want het is een fjord; en als die eens een grapje bedenken......

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:14

heel hard drijven ( tegen schoppen aan Haha! Haha! ) en dan vooral als je het aan voelt komen.
\
En idd, wel vantevoren even diep gaana ziten, anders lig je ernaast Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:01

Idd, proberen om t te voorkomen, zodra je vriendin ook maar 1 pas aanvoelt komen dat ie t zo gaat doen, flink naar voren drijven (dan maar schoppen als t niet anders kan) eventueel de handen wat hoger dragen en natuurlijk flink diep zitten.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:12

Klopt allemaal, en je dus ook niet voorover laten trekken, dus behalve diep ook voor je gevoel overdreven achterover zitten.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:45

Een paard paard op onze manege doet dat ook altijd, en het verveledende is dat niet iedereen doet wat ie moet doen (namelijk DRIJVEN) en het wordt dus steeds erger! Zorg dus dat je consequent bent, want het is zeker vervelend en het kan ook nog eens gevaarlijk worden!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:52

Ik heb een keer de tip gekregen om je paard "om" te trekken. Dus 1 teugel helemaal naar achteren zodat zijn hals krom is. Dan kan hij nml niet bokken. Voor straf op een heel klein cirkeltje zetten daarna. Als hij de verbinding legt tussen willen bokken en het strafcirkeltje vind hij er geen lol meer aan.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:56

Haha! Nog een keertje.
Over het vooruit drijven denk ik dat je hem alleen maar feller maakt, zo van hard, harder, op zijn hardst.
Deze manier is alleen bedoelt voor de gemeen bedoelde bokken "ik krijg jou er wel af" bokkers dus. En dat wil hij dus bereiken door zijn hoofd tussen zijn benen te stoppen.
Niet gebruiken voor de LOL bokjes, die moet je ze gunnen.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:48

Carys schreef:
Over het vooruit drijven denk ik dat je hem alleen maar feller maakt, zo van hard, harder, op zijn hardst.


Je moet ook niet gaan drijven om ze harder te laten lopen, je drijft om ervoor te zorgen dat ze hun kont er onder zetten. Als je dan goed diep gaat zitten, achterover, krijgen ze aan de voorkant meer oprichting en kunnen ze niet meer met hun hoofd tussen de voorbenen. Je zet ze aan het werk! Het is een rijtechnische oplossing, daarom werkt ie ook meestal wel. Want die tip van jou, omtrekken, daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 17:45

Zweep in zijn hals leggen, moest ik van de instructeur toen ik op een manege pony reed. En als de pony de neiging kreeg om zijn hoofd tussen zijn benen te leggen een tik geven bij zijn schouder. Het heeft wel geholpen bij die pony.