Niet voorwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 15:54

Wat te doen bij een paard die niet voorwaarts is???
Vaak doet hij met de zweep irritant, als je met de zweep rijd gaat hij lopen rennen (zelf nog niet geprobeerd, dus dat ga ik nog wel proberen). Tja, met sporen rijden? Dat wil ik niet zo graag, ik vind het moeilijk om mijn voeten recht vooruit te houden (mijn voeten staan normaal ook naar buiten Verdrietig ) Maar ja, ik wil hem dus niet de hele tijd met de sporen prikken... maar gewoon is hij niet voorwaarts genoeg Verward
Wat moet ik hiermee?

Druk druk druk... Knipoog


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:02

Er staan hier hele recente vragen die ook betrekking hebben op jou vraag, je kunt eens gaan kijken....

Hij reageerd dus niet op je been.
been geven.. niet reageren, hup tikje... veel tempowisselingen rijden.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 19:39

Tja, dat weet ik, van dat geen reactie, tikje, maar zoals ik al zei reed ik zonder zweepje omdat hij dan vaak maf gaat doen, dus de hele tijd rennen en bokken... tenminste, dat zeggen ze en heb ik ook wel gezien, ik weet natuurlijk niet of hij het ook bij mij doet...

Druk druk druk... Knipoog

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:54

Kijk eens bij mijn topic over: Lui Paard. Daar staan misschien wel tips waar je wat aan hebt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 20:39

Okay, thanks!

Druk druk druk... Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 12:17

Op het moment dat je been geeft, je handen duidelijk naar voren doen, richting het oor. Als hij niet reageert dan een tikje met een zweep. Probeer er dan ook aan te werken dat je je voeten goed kunt houden, want sporen of niet. Als je constant met je hak tegen de buik van het paard zit, dan ben je aan het drijven, en stompt hij daar op af. Dus zal hij steeds minder gaan reageren op je been.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers