Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oscar schreef:Ik heb een vraagje voor A8H:
Ik ben niet zo goed in lappen tekst (ligt waarschijnlijk aan mijzelf) en zou heel graag een foto zien van wat je met de verschillende punten duidelijk probeert te maken.
Ook zou ik heel graag eens willen zien wat het verschil maakt tussen de manier van trainen die je hier beschrijft, en de 'reguliere' methodes.
Verder ben ik ook erg benieuwd naar de sportprestaties die met deze methode bereikt worden. Heb je daar misschien voorbeelden van?
piepelotje schreef:Daarom nogmaals een vraag aqua waarom laat jij nu het voorwaartse weg??
Hoop niet dat het zo is als bij die ruiters die denken dat ze al heel wat kunnen als ze hun paard in stilstand kunnen laten afbuigen hoe voorwaartser hoe slechter ze het voor elkaar krijgen.
Omdat je dan spierkracht moet hebben om hem daar te trekken!!!
Eleonoor schreef:Ik ben niet bepaald een voorstander van een bepaalde 'methode'. Voor mij is een onderdeel ervan wel of niet geschikt voor een bepaald paard zodat hij er fysiek beter van wordt. Zo, mijn standpunt staat er.
A8. Je vraagt iets van een paard tijdens halthouden. Welke lichaamshouding moet een paard dan hebben. Dan wordt er stap ingezet. Is dit een langzame, arbeids of verruimde stap? En hoe is de bovenlijn van een paard, lang, kort, los of aangespannen. Kan je uitleg van de vragen nog niet snappen.
Foto's plaatsen is een lastig verhaal. Denk dat iedereen zeker gebaat is bij een video op internet. Zullen vast genoeg bokkers zijn die dat voor je kan maken. Dan maakt een discussie ook makkelijker en kunnen we er misschien ook wat van leren.
piepelotje schreef:Hier komt m'n belangrijkste vraag waarom in stilstaand balans zoeken?? En hoe hou je dan die balans vast?
En waarom is die balans dan op deze manier beter dan een balans die het paard zelf vindt.
En hoe kan het dat iets normaal jaren, jaren kost.
Er nu ineens in 6/8 min een balans is gevonden die blijft bestaan in alle oefeningen, gangen
Hoe zit het dan met spieren die toch zo'n balans ondersteunen. Daar train je normaal jr voor om in alle oefeningen gangen een paard te hebben wat in de moeilijke onderdelen toch in Balans is.
Kunnen we deze balans draag oefeningen ook voor onszelf gebruiken?? Bedoel ik train ook al jr en toch laat m'n balans me toch wel eens in de steek of is niet optimaal.
Wil dit toch graag via het forum doen omdat ik denk dat er toch meer mensen geintreesert zijn
Mireille1970 schreef:Ik heb 1 brandende vraag. Ik wil best geloven (ECHT!) dat A8H eeb goede instructrice is. Daar hoef ik ook niet aan te twijfelen, er zijn honderden goede instructrices met ieder hun eigen aanhang en leerlingen. Maar wat ik WEL graag wil weten is wat haar manier van rijden cq lesgeven nou zo ANDERS en REVOLUTIONAIR maakt dat het absoluut beter zou zijn dan alle rijdende (top)ruiters bij elkaar...
Milkaatjuh schreef:Even een stukje van jou gekopieerd:
Nog een verschil is dat de paarden die hebben leren dragen vrijwel uit zichzelf nageeflijk zijn. Zij hebben geleerd hun rug correct te gebruiken en zijn dus ontspannen en in balans. Hierdoor zijn ze goed aan de hulpen. De bewegingen zijn met schwung en tact en de impuls is, zonder sporen, eenvoudig op te wekken en te onderhouden. Een ander voordeel is dat de hulpen die de ruiter geeft nauwelijks zichtbaar zijn voor het publiek.
Is dit van jou methode of heb je het nu over het algemeen? Sorry als ik een domme vraag stel maar het is me even niet helemaal duidelijk