(stap, draf en galop) Maar als ik erop zit, dan beginnen de kuren.
Eerst gewoon stappen, dan gaat alles oke. Maar zodra ik heeel licht aanzet tot draf (met benen, maar echt heeel licht) dan begint ze te zwiepen met d'r staart en gooit ze haar achterbenen in de lucht.
Ze wil er dan als een idioot vandoor, liefst galop. Ik hou haar dan in, daar is ze het ook niet mee eens en gooit weer d'r hoofd naar beneden en achterbenen omhoog. (wat ben ik dan blij met die knop op mijn westernzadel want die heb ik af en toe echt nodig om erop te blijven!) Stoppen doet ze keurig, maar zodra ik maar enigszins aanzet tot stap, moet dat weer met een protestactie van staart en benen.
Het is niet dat ik in het bit hang. Een lichtgewicht watertrens gekocht en ook bij losse teugel en dan aandrijven gooit ze met haar achterbenen. Ik heb wel les, maar ben toch benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan. Ze is in ieder geval geen typje om de zweep bij te gebruiken.
Was gisteren even heel boos
toen ze echt heel gemeen met d'r achterbenen sloeg en heb toen een klap in d'r nek (lees: schoft) gegeven. Daar gaf ze als antwoord een trap op. Ik heb haar haren boven op d'r hoofd even stevig vastgepakt en daar schrok ze wel van.Bleef dus stilstaan. Maar goed, even later begon het gebok weer van voren af aan.
Hoe leer ik dat bokken af ???
HELLUP !!!!
.
!
)