overkruist

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

eva'tje

overkruist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 16:33

tijdens het longeren springt hij in galop altijd goed aan maar na een paar passen springt hij altijd overkruist, hoe train ik dat? Met rijden heb ik daar geen last van.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:44

terug nemen en opnieuw, doet tie het weer... terugenemen en opnieuw
Zit er regelmaat in? doet tie het na een aantal passen? Als hij dat doet drijf hem dan flink voorwaarts, iedere x als je denkt dat hij overkruist wil..... voowaartst drijven!

....

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:57

overkruist gaan heeft vrijwel altijd te maken met een balansprobleem. Bij het longeren zie je het veel bij paarden die of te snel willen gaan op de volte, of bij paarden die onvoldoende los zijn in de rug, en daardoor de buiging van de volte, voor langere tijd, niet aankunnen. Probeer dus om hem niet in een te hoog tempo te laten galopperen, en geef hem een zo groot mogelijke volte. Als je in een bak met normale afmetingen longeert, kun je heen en weer lopen door de bak. Wordt je bodem ook nog eens blij van Lachen

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:43

Mijn paard sprong ook altijd bij het longeren overkruist aan. Het maakt niet uit of het links of rechtsom is. Bij mijn paard kwam het doordat hij slordig en jolig aanspringt. Gewoon jippie nergens opletten en gaan. Sprong hij wel goed aan dan ging hij na twee drie passen uit joligheid weer overkruist galoperen.

Wat bij mij hielp is hem aan laten springen vanuit stap. Dit is een veel moeilijkere oefening en daardoor moet hij veel beter opletten. Hij springt nu goed aan in galop omdat hij zich beter moet voorbereiden en blijft ook in de goede galop.

Misschien dat deze tip helpt. Je paard moet natuurlijk wel goed luisteren en attent zijn op jouw galopcommando anders werkt het niet!

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie