sloom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

sloom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 20:04

Hai, als er iemand ervaring heeft met slome paarden en een oplossing weet lees en reageer dan please op het berichtje sloom bij "medisch". Alvast bedankt!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:30

Goof van mij was erg sloom.

Je kan dat trainen door veel overgangen maken van stap naar draf.

Je kan ook steeds kleine stukjes erg opdraven,dat hij wat harder loopt,en hem daarna weer zn eigen tempo laten lopen.

Verders met het longeren hem stukjes laten sprinten door hem op te jagen met de zweep achter hem.

Meer weet ik niet.

Het heeft bij goof erg geholpen.


Femke

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:29

Bedankt voor je reactie. Ik rijd haar ook erg aan het been, geen reactie=tik. Ook rijd ik veel overgangen maar het wil allemaal niet helpen. Aan de longe gaat ze geregeld helemaal uit haar dak, staart omhoog, neusgaten wijd open en racen maar! Onder het zadel wil ze gewoon niet.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:36

Is ze wel fit?? Geestelijk of lichamelijk??
Je zei dat ze aan de longe wel regelmatig uit dr dak gaat, dus waarschijnlijk wel.
Is ze lui? Of juist heel traag van reactie op je hulpen?
Wat zegt je instructeur er van??

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:44

Ja mischien ligt het aan je voer?

Ik weet van guus als ik die te veel voer dan word hij druk.

Ik moet hem eerst rijden dan voeren anders kom ik niet eens op zn rug.

Ze waren guus een keer vergeten te voeren,toen was het met rijden net een dood vogeltje.

Het zou ook aan de aandacht kunnen liggen.
Ben je er alke dag?
Ben je er lang genoeg?

Als een paard te weinig aandacht krijgt sluit hij zich voor alles af.
En wil niet meer werken.

Het kan veel oorzaken hebben.
Probeer daar ook aan te werken,en daarbij veel oefenen om haar wat sneller te laten lopen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:08

mijn paardje heeft hier af en toe ook last van Schijnheilig

maar dan alleen als we in de bak aan het rijden zijn.. hij vind daar gewoon niets aan!! Misselijk (ik ook niet trouwens, ik rijd ook veel liever buiten, maar ja dat kan gewoon niet altijd!!)

een beetje sjokken en niet willen doorlopen enzo, slecht reageren op het been enz. als ik dan naar buiten ga, is dat slome meteen over Knipoog
als ik mn been dan maar ff aanleg is hij weg Haha! , loopt lekker vrolijk met zn oortjes naar voren.... *LOL* nou dat doet hij in de bak ook niet!

bij mijn paardje is dit gewoon omdat hij het niet leuk vind om in de bak te lopen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:29

Dat is wat ik al zei:

Als je paard anders reageert als het hoort, is er een reden voor!!!!

Je moet ze zien als je beste vriendin,met mensen gevoelens en eigenlijk ook een beetje dezelfde gedachte.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 23:30

Hai,
Een paardje bij mij op stal bleek een licht hartprobleem te hebben waardoor hij sloom werd.
Mijn eigen paard is lekker te rijden maar het moet niet vaker dan 3 x achter elkaar het zelfde zijn,dan is hij ook niet meer voorwaarts met de dressuur.
Het kan dus verveling zijn!
Veel afwisseling,goed voer en af en toe een rustdag(voer minderen) doet vaak wonderen.
Ook eens een speeldag inlassen met je paard(wel uitkijken)kan het dier doen opleven.
Als dit alles niet help dan zou ik de da eens laten kijken naar je paard!
Groetjes en succes Smousje.

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 18:17

Hai, allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben dus echt niet de enige met dit probleem. Ik ben er meestal 2 of 3 keer per dag dus aandacht tekort kan het bijn a niet zijn. Ik ga dan ff wandelen, longeren, in de paddock zetten en 1 keer rijden. Ik denk dat het inderdaad wel verveling zou kunnen zijn. Aan de longe vind ze leuk. Binnenrijden vind ze denk ik gewoon niks aan. Van de zomer heb ik veel buiten gereden maar dat kan nu niet want ze is erg gek en druk buiten. Als ik samen met iemand ga is ze wel braaf maar in dr eentje is ze gewoon gevaarlijk. Het vervelende is dat niemand met me mee wil naar buiten omdat ze allemaal alleen maar binnen rijden en in mn eentje ga ik echt niet. Ik ga toch maar es kijken of er echt niemand mee wil. Iig bedankt!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:34