hoofd schudden

Moderators: SayaJones, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tizz

hoofd schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 15:42

Hallo,Jess 14 jarige engels volbloed schud heel erg met haar hoofd en haar hals.Heb er al van alles aan gedaan maar het werkt niet daar bij komt ook nog is dat ze gewoon niet over de hoefslag loopt.hoe kan ik dit probleem oplossen.Hebben jullie tips alvast bedankt

Tizzy Wordt verhuurt van af 1 oktober!kijk snel even Als je intresse hebt bij Ea-Vp Verzorgpaarden.

Nieuwe CroSS pony derbij donald::D[b]T

elmiran

Re: hoofd schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:45

misschien de tanden laten controleren, mijn paardje deed dit in het begin heel erg, toen heb ik de tandarts laten komen en die heeft de haken er af gevijld nu loopt ze weer normaal Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:58

Past het zadel wel goed?
Mijn paard deed dat ook met zijn hoofd schudden omdat het zadel niet goed pastte.

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:21

Als het niet aan haar tanden en het zadel ligt kan het zijn dat de aanleuning nog niet goed is. Om die te verbeteren moet je rustig in je handen zijn, je handen eigenlijk zo goed als stil houden. Dan moet je haar met je benen goed actief maken, dat de motor achter zo gezegd aan gaat. Als ze goed voorwaarts is (ze hoeft dus niet hard te lopen maar actief) en jij ontspant met je handen maar hebt goed contact met haar mond gaat ze vanzelf ontspannen en stoppen met het schudden van haar hoofd. Je kan eventueel wel kleine ophoudingen geven met je handen, zo gezegd een beetje spelen. Dan zal zij nageeflijk worden en eventueel een beetje op het bit gaan knabbelen. Haar beter op de hoefslag krijgen lukt je door met je binnenbeen haar naar buiten te duwen. Neem eventueel wat stelling aan naar binnen dan moet ze wel met haar lichaam naar buiten. Ga niet alleen aan je buitenteugel trekken, dan trek je haar alleen maar scheef. Heel veel succes!! groetjes

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:42

Mijn pony heeft ook een tijdje met zijn hoofd geschud, we hebben hem toen gewoon flink laten galopperen zodat hij geen zin meer had om het te doen, volgens mij is het gewoon een beetje protest, een beetje klieren (maar zorg wel dat het nergens anders aan kan liggen, misschien heeft ze ergens pijn ofzo!)

En tijdens het rijden haar sowieso aan het werk houden, misschien vergeet ze het dan. En zoals Poofje zegt, flink van achteren actief maken en van voren opvangen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:21

en laten nakijken of je geen headshaker hebt...
deze paarden hebben hooikoorts of en zonlicht ovegevoeligheid.

kun je vrij makkelijk zien omdat deze dieren ook los in de weide staan te schudden met hun hoofd...
oplossing is gaan rijden met een zogenaamd pollennetje en behandeling via een homeopaat..

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:03

Kan ook spierpijn zijn (had een manegepony een keer die ik heerlijk nageeflijk had lopen, gebruikte spieren die ze anders nooit gebruikte!)
En het kan ook zijn dat ze protesteert, de tip van Poofje opvolgen dus.

Ik heb het bij een verzorgpaard van mij eruit gereden (ze zat ook 'vast' in haar rug, maar later heeft iemand anders het er weer in gereden zeg maar, was echt klieren wat dat paard dus deed, want gebeurde alleen als je haar niet aanpakte of goed reed)

Summer is a state of mind

tizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:31

Bedankt voor de reacties

Tizzy Wordt verhuurt van af 1 oktober!kijk snel even Als je intresse hebt bij Ea-Vp Verzorgpaarden.

Nieuwe CroSS pony derbij donald::D[b]T

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie