Tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 18:35

Ik heb sinds een aantal weken weer les. Mijn houding was hier voor echt bagger. Mijn tenen staken naar buiten, ik zat onderuit gezakt, en ging totaal niet mee met mijn handen met de bewegingen.

Het gaat nu zelfs zo goed dat mijn paard en ik ontspannen zijn. Hij begint nu zelfs na te geven.

Ik vind het alleen heel moeilijk om met mijn handen mee te gaan. Ik wil ze te stijf houden. Heeft iemand daar tips voor?

Ook reed ik vroeger met veelste lange beugels. Ik heb ze niet goed op maat zitten. Maar kan moeilijk mijn knieen tegen mijn zadel aangedrukt houden. Ik krijg dan pijn in mijn bovenben (bij mijn lies). Heeft ook iemand daar tips voor?

Alvast bedankt

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:16

die handen mee geven is een stukje vertrouwen wat je nog moet krijgen in je paardje.. je moet durven los te laten.. dit leer je vanzelf als het vaak genoeg tegen je gezegt word!

Die liezen moet ff opnieuw aansterken.. zal een paar weekjes gevoelig blijven en daarna heb je er geen last meer van!!

Keep going girl! Knipoog

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 20:33

M3isSi3j schreef:
die handen mee geven is een stukje vertrouwen wat je nog moet krijgen in je paardje.. je moet durven los te laten.. dit leer je vanzelf als het vaak genoeg tegen je gezegt word!

Die liezen moet ff opnieuw aansterken.. zal een paar weekjes gevoelig blijven en daarna heb je er geen last meer van!!

Keep going girl! Knipoog


Is misschien heel erg wennen weer met goed op maat gemaakte beugels.

Het gaat wel al veel beter met mijn handen. Ik zette ze eerst op slot. Maakt het nog verschil als je je handen wat open houdt? Als ik mijn handen dicht hou heb ik het idee dat ik heel veel in zijn mond zit.