tijdens rijden bijzetten met elastiek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 00:37

Kijk, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt; de adviezen van verreweg de meeste mensen zijn toch duidelijk positief bedoeld.

Ehm, en, je hebt die pony TWEE WEKEN? Misschien dan zeker nog even rustig aan doen voor je er van alles aan gaat knopen (beetje ongenuanceerd gezegd). Laat dat dier eerst even rustig op z'n gemak aan alles wennen en ga dan pas echt rijden, tenminste, dat zou ik doen.

Nogmaals, je moet het helemaal zelf weten, maar toch....
En neem les van een goede instructeur! (waarom reageer je niet op díe opmerking?)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 12:01

op dat van die instructeur heb ik een aantal keer op gereageerd... ik neem vanaf februari les van een gediplomeerd instructeur.

ik hobbel op het moment ook nog alleen maar wat rond, ik stap veel en draaf, maak af en toe een paar passen galop en rijd heel veel voltes, en rijd extra langs dingen heen die hij eng vind.
het stiek gebruik ik dan omdat hij dan relaxter loopt, en niet om hem naar beneden te dwingen, want hij zit gewoon erg los.
ik heb tot nu toe ook nog maar 1 keer met stiek gereden en daar loopt hij fijn op, maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat ik dat elke keer ga doen.

groetjes liselot

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:04

Carola:
Ik ken Lissy i.r.l., dus ik hb GEZIEN hoe ze rijd!
Ze heeft een erg goede zit, en kan goed rijden als ze ervoor werkt, ze had vroeger nogal de nijging om te gaan plukken met dr handen, maar volgens mij is dat minder. Als ze begeleiding heeft en ze zet zich ervoor in kan ze echt een heel eind komen!
Ik vind dat iemand geen beginner meer is als hij in staat is de meeste paarden tot ontspanning te rijden, zonder gebeuk en getrek, zodat je het paard niet in de weg zit. Dan verwacht ik geen wedstrijden met winstpunten, want paarden reageren op concours totaal anders. Bovendien heb je altijd combi's die gewoon niet klikken. (even een voorbeeld: De Sjiem en alle ruiters die er voor Dubbeldam op hebben gezeten...)
Ik beoordeel niemand die ik niet heb zien rijden. Je zou mij nooit horen zeggen dat die en die niet goed rijd want hij heeft dat en dat op t forum gezet. Sorry, maar dat vind ik echt aso.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:29

Tja Lieke, we kennen allebei Liselot en ze kan best aardig rijden.
Ik heb haar de laatste tijd niet zien rijden en ze heeft idd een correcte zit. Ik ben blij dat ze les neemt in Februari, want een instructeur heeft er toch meer kijk op dan wij.
Dat advies heeft ze hier tig keer gekregen en gelukkig dat ze dit ook opvolgt.
Toch heb ik wel altijd het idee gehad dat ze het zelf wel allemaal beter wist, vandaar....
Maar ik ben blij dat ze toch ook naar onze simpele adviezen luistert en ik wens Liselot veel PLEZIERmet haar paard. HEt gaat naar mijn mening om het samenspel tussen ruiter en paard, zonder hulpstukken.

Mirjam

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:36

Hoi!

Voor dat ik mijn mening geef zal ik eerst zeggen dat ik niet al;les heb gelezen, dus het kan best zijn dat ik dubbel comentaar geef.
Voordat ik met hulpteugels zou gaan werken, zou ik eerst de les in februari afwachten en kijken wat je instructrice ervan zegt, En wat ik zelf heel fijn vind is longeren met een losse bijzet als je hem los doet kan dat nooit kwaad, en dan maar kijken hoe hij reageert!

Suc6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:09

Volgens mij is er in dit topic genoeg gezegd.
Het is heel erg jammer dat Lissy hier zo aangevallen wordt, dat is volgens mij nergens voor nodig geweest. Hopelijk kunnen jullie je in het vervolg een beetje beheersen als iemand een vraag stelt.