Paard rent weg...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Paard rent weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 13:50

Ik reed op een nieuw paard van de manege die er nu 2 weken is... en in stap ging hij heel goed ontspannen en aan de teugel, enzo... maar in draf veranderde dat. Op het ene moment was hij heel ontspannen en aan de teugel en rustig enzo en dan opeens, terwijl ik niets anders deed en er gebeurde ook niets, dan doet hij opeens zijn hoofd omhoog en gaat hij heel snel draven. Ik probeer hem dan de hele tijd terug te nemen, maar pas na een tijdje lukt dat en dan begint het weer van voren af aan... eventjes rustig ontspannen en dan loopt hij weer te rennen... hoe zou dit komen, waarom doet hij dit? En wat kan je eraan doen? Is het soms omdat hij nog moet wennen? Hij kwam uit een wei en staat nu op de manege in een stal. Hij had al wel gelopen. Verder heeft hij een hele dikke vacht en ook niet een al te beste conditie, waardoor hij helemaal kleddernat is na het rijden.

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:27

Waarschijnlijk loop je te vaak op de hoefslag!!
Ik raad je aan veel figuren te rijden ter aflijding!!
Probeer geen hele ronde op de hoefslag te lopen!!
Dan heeft het paard zijn aandacht nodig voor jou en niet voor zichzelf!!!!

Succes en laat me wat weten!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Help, paard rent weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 21:35

Hij deed het ook als ik op de volte zat bijvoorbeeld...
Helaas kan ik niet nog een keer op hem rijden, want hij was heel tijdelijk op de manege, maar ja, ik was toch benieuwd waar het door zou komen!

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:51

jammer dat je er niet meer op kan!
Maar als je veel figuren rijd is zijn aandacht ergens anders,maar het kan ook zijn dat hij pijn kreeg door buigingen ofzo??
Ik ken het paard niet en kan daardoor ook moeilijker beoordelen waar het door komt!
Succes met de volgende!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:32

Dat paard had een dikke vacht en vocht tegen jou, en daar raakte hij zo van bezweet. Als een paard zijn hoofd omhoog doet, heb je als ruiter niets meer te zeggen. DAarom snap ik niet dat ze je niet lieten rijden met een slofteugel of thiedeman. DAn had je het gemakkelijker gehad, het paard minder stresserig gelopen en niet zo bezweet terug op stal.

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:25

Dat had ik dus ook een keer bij mijn verzorgdpaardje
Ik ging voor het eerst met hem buitenrijden.
Stap ging goed, maar toen ik wilde gaan draven gooide hij zijn hoofd in de lucht en ging in vliegend galop verder.

Hij is vrij eenkennig en als er dan iemand op hem gaat rijden doet hij dat. Hij moest dus eerst meer vertrouwen hebben op de ruiter op wie hij reed. Misschien heeft dat nieuwe paardje bij jullie op de manage daar ook last van. Heeft hij hiervoor ook bij een manage gereden??