Hoe hou ik m'n handen stil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

Hoe hou ik m'n handen stil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 23:02

Ik heb een probleem: Ik kan mijn handen niet stilhouden!! Heeft iemand enig idee hoe ik mezelf dat af kan leren?
Groetjes Hippie Party!!


Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:15

Je kunt je paard een bijzetteugel omdoen zodat je niet zo veel aan zn hoofd hoeft te doen zodat je je dan volledig kan concentreren op je handen. Je kunt ook je paard met bijzetteugels laten longeren en dan teugels aan je bijvoorbeeld je neusriem of bakstuk doen zodat jij je op je handen kunt concentreren en hem toch geen pijn kan doen. Het is gewoon iets waar je veel op moet letten maar het lukt je vast wel, het is mij ook gelukt! O ja je moet er ook ff op letten of je je armen wel goed houdt, ellebogen ter hoogte van je zij en gebogen. Succes!

Kitty´s Redemption is the best!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:41

Wat ook wel eens wil helpen is een bruggetje maken. Je hebt dan een dubbel stuk teugel in je handen (dus links van rechts en rechts van links) en dat geeft wat steun. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het is een beetje moeilijk uit te leggen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:35

Heb je niet van die ringetjes aan je zadel? Dan kan je daar een riempje aan bevestigen en als je merkt dat je je handen teveel beweegt dan neem je het riempje in je handen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:52

Je kunt ook je pinken op de schoft zetten en dan proberen daar te houden en dus niet loskomen v/d schoft.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:53

Ook: door het heel erg concentreren op je handen stil, handen stil, handen stil. neem geen gewicht op de teugel, maar handen stil, handen stil....het wordt een liedje in je hoofd }>
En de rest van het rijden, dat komt later wel weer, nu eerst....handen stil, handen stil, handen stil.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:33

erg concentreren handen stil en kijk best maar eens als je stil heb of niet! En een vuist maken en de pinken naar voren steken helpt ook!

~Be as you are~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:58


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:42

wat ik wel eens doe (als het echt erg is hoor!);
er zitten van die ringetjes aan de meeste zadels, daar doe ik van die dikke postbode elastieken aan en die doe ik om de polsen van de ruiter. als er iets gebeurt gaan die echt wel stuk! Haha! als het moet kunnen de elastieken ook onderling met elkaar verbonden worden door een derde elastiek , zodat de handen niet te breed gaan! werkt erg goed! maar je pinken op het zadel houden is ook een hele goede optie! Haha!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:19

hai hai

nou ga ik zeggen wat helemaal niet bij de andere antwoorden past. Extreme duivel Knipoog maar als je nou es die handen vergeet. en es gaat letten op de rest. en zo gauw je dan je handen vergeet hou je ze vanzelf. lukt dat ook niet. probeer je dan voor te stellen dat je onderarmen op een tafeltje liggen.

veel succes groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers