Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
unamie schreef:waarom is zonder sporen rijden geen optie?

riskjuhruled schreef:voor het rijden equistar(of zo iets met de zelfde werking) op de plekken sprayen(natuurlijk niet als er een wondje zit) dan glijd de spoor er wat meer over
Riant schreef:Nou wil ik de pret niet bederven hoor maar lijkt me dat er toch iets anders ook aan de hand is.
Je schrijft dat je niet bovenmatig zit te prikken, maar je schrijft ook dat zonder spoor rijden geen optie is en dat dat niet gaat..
Daaruit concludeer ik dus dat het spoor weldegelijk veel wordt gebruikt anders had je malleijk zonder kunnen rijden.

.Riant schreef:Ja het sprijt me echt ik bijf erbij ik zou me echt mijn ogen uit mij kop schamen als ik een paard op de flanken kapot rijd.
Gevoelige huid stakers jonge paarden paarden die steigeren en bokken ik heb er nog nooit een stuk gereden en ik heb er toch een jaar of wat 4 tot 6 per dag gereden.
En ook al is die huid zo gevoelig dan nog gaat die van een paar prikjes niet kapot.
Op doe je spoor een stuk lager op de hak van je laars of ga met een rond spoor rijden of met een wieltje of een balletje.
daffodil schreef:Ik vind dat jullie wat overdreven reageren hoor, het kan gewoon wel eens voorkomen dat een paard een plekje oploopt, de vraag is alleen hoe ga je er daarna mee om?? Het lijkt me dat iedereen het beste wil voor zijn of haar paard en dus gaat kijken hoe hij of zij dit in de toekomst kan voorkomen. Dat is belangrijker dan iemand nu afkraken omdat hij of zij een wond gereden heb.
Kijk maar naar de voorplaat van de Paard en Sport, het gebeurt iedereen wel een keer. Mooi voorbeeld is wel dat ik een keer bij een ZZL wedstrijd iemand de ring uitgestuurd zag worden, omdat er een spooraandrijfplek zat zo groot als een half reservewiel......Die had het dus duidelijk niet begrepen en was ook zeker niet met een oplossing bezig!