'naar' je paard gaan zitten!

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mar2lin

'naar' je paard gaan zitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 14:06

Nu ik Leo verzorg heb ik ook les op hem... helemaal niet erg natuurlijk, maar ik krijg ontzettend veel meoite met mn houding & zit! Leo zit op 1 kant nogal vast waardoor ik op die kant naar zijn "vastigheid" ga zitten, waardoor hij voor mijn gevoel heel los is, alsof er neits aan de hand is. Doordat ik scheef zit, verlies ik mn beugels, en heb ik moeite met achterover zitten. Maar ook omdat ik scheef zit, wil hij niet aangaloperen! hij gaat dan harder draven!

Ook op de volte ga ik naar buitenzitten, nogal logisch dat hij niet naar binnenwil, maar als ik naar binnen ga zitten krijg ik het gevoel dat ik eraf val!

Heeft iemand tips, ervaringen, adviezen, oefeningen hier mee, voor mij???

....

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:00

zonder beugels rijden kan je heel goed je zit/houding verbeteren! k heb nog een tip het is goed dat je zelf door hebt wanneer je nou te veel naar binnen zit dan kun je al extra goed op die andere kant gaan zitten. Maar je moet vooral op je billen blijven zitten duz niet naar voren vallen. Best moeilijk maar suc6 ermee vraag anders je instructeur/trice om wat hulp

~Be as you are~

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:29

tnxs, ik heb afgelopen vrijdag al zonder beugels gereden, mn instruktrice dacht alsik zionder beugels zou rijden dat ik er dan afzou vallen, maar ik ben blijven zitten! ik ga dit nu wekelijks doen!!!!
Het liefst wil ik eigenlijk een zitles, maar Leo mag niet aan de longeerlijn! (vanwege een blessure!). Misschin dat het er ook mee te maken heb.... mijn linkerbeen is 1,5 cm korter, volgens de huisarts is dit geen probleem! Maar misschien hierbij wel!

....

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:49

Omdat ik 1,5 jaar zonder zadel heb gereden.. blijf ik meestal wel zitten...
soms is het zelfs zo dat ik zonder zadel beter blijf zitten op een pony die gek doet.. dan met.. gek he?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie