vallen jullie ook zo vaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:06

heej!!
ik rijd nu al 10 jaar en ik ben er in totaal ontelbaar keren afgevallen, en dat maakt helemaal niets uit toch?
maar de laatste 5 jaar ben ik er maar 1 x afgevallen. dus eigenlijk val je in het begin het meest!!
maar ja je leert van vallen en opstaan!!!
doeg xies

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:10

Ik ben ook al zoooooveeeeel keren gevallen! Mijn eerste rijles ging die pony over een hek springen van 1.20m omdat ie bang was van een ander paard... Dat kan nooit goed zijn en inderdaad! Ik ben heel vaak stom gevallen, een keer op een beet geredeb die zulke belaberde gangen had en zo hoog opgooide dat ik de slappe lach kreeg en eraf hobbelde...
Ik heb een hele moeileijke merrie gehad die maar al te graag haar kont omhoog gooide. Ik heb gelukkig nog niks gebroken, tsja ik ben een taai halfbloedje... maar wel spieren gescheurd veel gekneusd aders gesprongen etc en ik ga ook in 2002 veel vallen want ik heb besloten mijn merrie zelf in te rijden! Haha! Knipoog

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 22:23

hoe vaker ik val hoe minder bang ik wordt dus ik leer er wel van maar ik denk dat er ook mensen zijn die er steeds banger van worden. dat had ik in het begin ook maar ik heb doorgezet.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:32

ik rij nu 2 1/5 jaar en ben er 1 keer afgevallen maar ik ben er wel heeeeel vaak bijna afgevallen.dan sloeg me pony ophol en maakte ie opeens een noodstop ed.of een hele "leuke" bok/steiger les!!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:28

Tja, ik val ook nog steeds wel eens, laatst twee keer in 1 week (uitzondering gelukkig) maar ik heb dan ook een pony met buien van spoken zien en die snel pissig en beledigd is als hij iets moet war hij geen zin in heeft (in d bak blijven als anderen er uit gaan, door de verkeerde hoek etc.) hij is ontzettend snel en kan om niets schrikken en dan onder me vandan vliegen (de andere kant uit dus) en dat gaat soms verkeerd Verward
Tja, als ik moe ben, of ontspannen zit en niet heel erg allert ben, dan gebeurt het wel eens, en laatst gaf ik een nofal harde por met sporen en toen bokte hij me er echt giga af. Eigen schuld, spierpijn Haha!
Niet voorover zitten en dicht bij je zadel blijven scheelt een hoop... Schijnheilig

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 23:09

het nieuwe jaar is net begonnen en ik wens iedereen een goed 2002 zonder al te veel vallen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:54

Ik ben in 5 jaar 5x eraf gevallen...
De laatste keer was errug pijnlijk voor mij en Skippy. We waren heel rustig aan het galoperen (in de bak) en toen kwamen we in een hoek en ze struikelde (zakte door haar voorbenen en viel toen op haar zij) en ik viel ervoor...maar ja...toen moest Skippy nog omhoog komen...en ik probeerde weg te komen (toen schreeuwde m'n instructrice dat ik heel stil moest blijven liggen). Maar Skippy ging op mijn linkervoet en mijn bovenbeen staan... AAAUUUWWW!! Dat deed echt heel erg veel pijn, maar zij kon er ook nix aan doen...ze had gelukkig nix. Alle andere keren ben ik er helemaal niet hard vanaf gevallen...toen viel ik er gewoon af omdat ik nie op zat te letten en de pony er opeens vandoor ging of een bok maakte (toen reed ik nog niet zo lang).

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:43

van manegepaarden val ik (meestal) niet af, maar van m'n vorige paard viel ik zo'n beetje 3x in het uur....later werd dat minder. Ze was verwaarloost/mishandelt geweest en daardoor schrok ze overal van en dan kon ze heel gemeen bokken (met zo'n scheet weet je wel) net zolang totdat ik eraf lag...Helaas heb ik haar weer weg moeten doen omdat ze afgekeurd was voor haar rug.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:52

Toen ik net leerde rijden viel ik het vaakst, want ook ik kreeg altijd de ***ponies aangewezen... Maar sinds ik een eigen pony heb ben ik in t begin nog een paar keer gevallen met het springen en zonder zadel rijden..
nu blijf ik eigelijk altijd wel zitten tenzij het paard mee gaat!
Een keer ben ik maar even gaan zwemmen met mn pony.. onbedoeld.. was wel lekker weer, maar die sloot was zo vies! (oorzaak.. kuil, van konijnen/mollen).

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 17:31

ik hoor wel dat ik niet de enige ben en dat had ik ook niet verwacht maar toch.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:57

Ik ben er de laatste 3 jaar (wat een toeval dat ik Wietze nou ook drie jaar heb Tong uitsteken ) echt heel erg vaak afgevallen. Ik ben maar opgehouden met tellen. Wietze heeft ons de eerste tijd echt onwijs uitgeprobeert. Het was echt niet leuk meer. Een keer had ik les en wou aanspringen in galop, maakt hij een scherpe bocht en gooit me net niet tegen een paaltje aan. Nou, hup, er weer op en nog een keer proberen. Doet hij precies hetzelfde en nu wel echt recht tegen het paaltje aan. Frusty
Echt gemeen bokken of steigeren heeft hij nooit gedaan. Meestal maakte hij gewoon opeens een scherpe bocht. We hadden toen ook echt een *** zadel, echt zo'n plat ding van 50 jaar oud.
Maar het laatste jaar wordt het (gelukkig!) steeds minder (even afkloppen). De laatste 2 keer dat ik er ben afgevallen was een keer tijdens springen. Ik kwam niet goed mee met de sprong en belande in het zand. En een keer was ik aan het instappen en er was een trekker bezig naast de bak (bak zit in een bollenveld, aan de rand). Eerst maakte het Wietze niks uit, maar toen wou ik hem er rustig langs sturen zonder zelf in paniek te raken en hij sprong in galop en maakt een scherpe bocht (hoe kan het ook anders in zo'n klein bakje).
Maar heb er zeker wat van geleerd, heb (vind ik zelf) nu een betere zit als eerst. En als ik er af val ga ik er ook meteen weer op (tenminste als ik in de bak rijd). Zolang ik gewoon in de rijbak rijd vind ik het niet zo'n probleem meer. Of ik moet echt rottig vallen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 00:23

ik denk niet dat het raar is.
ik zelf ben 1x van een paard gevallen. viel toen gelijk maar hard....
toen ik eraf gevallen was zat ik op de grond met een beugel+halve beugelriem om me voet.... Haha! dat was de reden dus ( paard ging er vandoor bokkend enz enz beugelriem begeeft het boem)
verder ben ik nog nooit van een paard of pony hoger dan 1m gevallen,( en ja ik rijd altijd op paarden/grote pony's)
maar raar nee denk het niet
ik denk dat je wel evenwichtsoefeningen kan doen om je zit te verbeteren,( heb ik ook gedaan toen ik een half jaar reed) ben daarna nooit meer van een pony afgevallen ( op die ene x na dan.)
misschien een tip voor je
succes

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 01:15

Ik ben in de 8 jaar dat ik rij, twee x van een paard gevallen. De eerste keer was van mijn eerste paardje 7 jaar terug, en de tweede keer, was 3 maanden terug. Toen ben ik echt kneiterhard gevallen, recht op mijn hoofd, t schoot zo mn rug in.
Ik heb er nu nog ontzettend veel last van, en heb sindsdien niet meer gereden. Ik heb constant pijn in mn rug, dinsdag ga ik (eindelijk) naar de dokter.
Ik hoop dat t niets erstigs is, want ik wil weer snel op een paardenrug zitten. Haha!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 10:27

Iedereen valt wel eens. En, ik weet natuurlijk niet hoe jij rijdt maar de een zit steviger in het zadel dan de ander.

ikzelf bijvoorbeeld. Voordat ik bij de mensen kwam te rijden waar ik nu rijd reed, viel ik er toch minstens 1 keer in het half jaar af. Haha!
Maar, sinds ik daar rijd ben ik veel beter gaan rijden. Ik rijd daar nu drie jaar en in die drie jaar er twee keer afgevallen.

Je moet je niet wijs laten maken dat anderen niet vallen, ik bedoel, je maakt mij niet wijs dat een van Grunsven en een Dubbeldam nooit meer van een paard af vallen. Ook zei hebben het wel ens moeilijk hoor!!!

Groetjes Marijke

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:48

Suuz,
Je draagt toch wel altijd een cap h`e ?
Ik zelf reed een keer buiten zonder cap een maakte toen een beste smak op mijn achterhoofd.
Ik zag niets meer, alles was geel en ik kon me niet meer bewegen.
Gelukkig was alles na een paar minuten weer o.k. en ben ik weer op Ninja gestapt en naar huis gereden.
Maar daarna had ik eerst wel even de schrik te pakken.
Vroeger, toen ik nog jong was, ha,ha, viel ik ook best wel vaak maar deed ik me toch niet zo'n pijn als nu.Toen ik mijn zadel kocht heb ik er gelijk een paar veiligheidsbeugels aan laten zetten die opengaan als je blijft hangen met je voet.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 23:17

je moest eens weten hoe veilig ik ben. ik rij met cap en veiligheidsbeugels. En ik rij wel eens gewoon zonder beugels en dan kan ik goed zat blijven zitten hoor maar ja misschien moet ik wat vaker gaan springen enzo zonder beugels krijg ik nog meer evenwicht. het probleem is alleen dat ik niet echt een geschikte pony heb om zonder beugels of zonder zadel te springen. ze gaat zo hard en springt met zoveel kracht maar ja als ik daarbij kan blijven zitten zit het wel goed met mijn evenwicht

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:11

Mmhhh 1 juni 2002 heb ik Leys 4 jaar. En in die tijd ben ik er 2x afgestapt zegmaar hij stopte half over of in de sprong en ik zat voor het zadel dus ben ik er maar afgegaan.

Verder zal hij nooit er iemand afgooien tenzij je hem ECHT boos maakt Lips are sealed .

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:14

Hmm, ben onlangs naar de dokter geweest, een van mn ruggewervels is losgeschoten (vreslijke pijn! Lips are sealed ) en ik heb wat aan mn nieren.
Voorlopig niet rijden. Maar mezelf kennende zit ik er volgende week alweer op... Bloos

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 16:52

ligt er ook aan wat voor dingen je doet.
rijd je bv vaak zonder zadel?spring je vaak?heb je een moeilijke pony? misschien doen die andere dat niet of wat minder.
ach ja..van vallen leer je!

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 20:43

ik spring heel vaak en cros ook af en toe een beetje. ja ik ben denk ik net iets lomper dan anderen maar niet gevaarlijk lomp hoor!!!

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:55

Nou.....Ik viel in het begin ook héél vaak!en ik rijd nou iets van 4,5 jaar op verzorgpaarden en manege paarden en ik ben der geloof ik nog vaker als 12x afgevallen!!maar het helpt wel hoor!!want van veel vallen leer je uiteindelijk wel je goeie zit! Ik heb nl. ook problemen gehad met een verzorgpony van 3 waar ik regelmatig af viel. Maar waar ik later geen last meer had!!dusseh toch ff doorzetten!en voorzichtig vallen! want dus echt niet op je polsen ofzo vallen.....zoals ik wel is had gehad en mijn pols had dubbelgeklapt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:12

mwah, ben d'r net nog afgevallen. Ging heel raar, het ene moment zat ik nog, daarna zweefde ik ong 10 min. door de lucht (ok voor mijn gevoel dan), toen kwam ik op de grond terecht en ik dacht nog dit gaat zo heel pijn doen, maar die pijn kwam niet, heel raar, ik had een behoorlijke smak gemaakt, maar ik heb me niet zeer gedaan...
Het kwam trouwens door een enorme bokpartij.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 00:55

Bij mij op stal staat een meid van 10,en die heeft een moeilijke pony!!!
Dat beest steigert en bokt alleen maar.
Dat kind valt 3a4 keer per dag van dr pony.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 13:18

als ik er 3 of 4 keer per dag af zou vallen zou ik het denk ik niet meer leuk vinden maar aan de andere kant ben ik een enorme doorzetter dus voor het gevoel zou ikd oorgaan.