WAs het haar dag niet vandaag??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

WAs het haar dag niet vandaag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 20:41

Omdat het de hele week poedersuiker weer was heb ik niet goed kunnen rijden op Odin. Ja, ik ben 4 keer naar buiten geweest maar dan kan je niet echt goed draven en galoperen.
Maar vandaag op de club had ze er z`on zin in dat ze ging dribbelen in die bak enz.. Ik moest haar constant inhouden.
En met draven ging ze ook supersnel en dan ging ze heel erg hangen op de teugels. Ik heb daar gelukkig wel tips voor gekregen maar het viel me op dat ze niet aan de teugel wou lopen en niet goed stelling geven terwijl ze dat anders wel altijd doet.

Denken jullie dat dat komt omdat ik haar heel ''erg'' in haar mond heb ''gerukt'' omdat ze niet rustig wou blijven?
Of ligt het eraan omdat ze al een week niet goed heeft kunnen lopen?
Zal dit voor 1 keertje zijn ofniet?
Ik weet dat jullie dit niet van achter de pc kunnen beoordelen maar miss. zijn er wel een paar antwoorden op mijn vraag Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


leonietjuh

Berichten: 11
Geregistreerd: 15-09-01
Woonplaats: hengelowwww

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 21:36

heej
ikdenk dat het gewoon komt omdat ze zich al een paar dagen niet heeft kunnen uitleven en haar ´normale´beweging niet heeft gehad Gaaaap

En natuurlijk is het voor haar ook niet fijn dat je haar inder mondje hebt ´getrokken´ maar dat vergeeft ze je vast wel weer Pling
het komt vast door het weer!

veel suc6 der nog mee gr

**ik vind ut zow fijn om leonie te zijn**

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:04

Ik denk dat leonie gelijk heeft. Dat heb je wel vaker met paarden hoor. Als je ze even niet even fanatiek hebt kunnen rijden als normaal, hebben ze energie te veel, en dat moet je er gewoon uitrijden, door haar behoorlijk te laten zweten!

Misschien houdt ze dit een paar dagen achter elkaar vol, maar dat verandert wel, let maar op!

En inderdaad, die ruk vergeeft ze je wel Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:54

Hai Evy,

Wat over het algemeen goed helpt bij te snel draven, is staan in de beugels.
Dan moet je gaan staan, en zelf je balans zoeken, dus niet je knieen en dijen klemmen tegen je zadel, maar puur op evenwicht en balans.
Je zult zien, dat ze dan langzamer gaat.

Succes
Ton

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 12:45

okee bedankt

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

klinkt bekend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:06

Hoi Evy
Mijn paard doet echt exact hetzelfde. Die was gisteren ook niet fijn te rijden en maakt zich dan super stijf en gaat veel te hard draven. Wat bij mijn racemonster helpt is langzamer gaan lichtrijden. DAn moeten ze wel inhouden. Als ik een ruk in de mond geef wordt het bij mijn paard alleen nog maar erger (heb ik inmiddels gemerkt....).

groetjes,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers