Middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 23:05

Ik ben nu bezig met middengalop. Op de ene hand gaat het goed, mar op de andere hand niet. Dan springt hij om. Wat doe ik verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:48

Je paard is niet helemaal recht ontwikkeld. Hij heeft duidelijk een kant waarop hij makkelijker er moeilijker is. Pas wanneer je paard helemaal recht is ontwikkeld en gelijk op 2 teugels gaat kun je een goede middengalop laten zien waarbij het paard met beide benen een gelijke stuwing geeft vanuit de achterhand.
Het recht laten gaan van je paard is iets wat thuis hoort in de basisafrichting maar waar je gedurende de gehele training aan blijft werken. Overvraag je paard ook niet bij een middengalop, bouw het rustig op. Wil vooral niet te veel in een keer. Voel aan wat je paard nog kan verwerken en zoek steeds die grens op.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:55

Het kan helpen om het paard voor de middengalop iets schoudervoor te zetten (dus iets de voorhand naar binnen).

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:56

heb ik ook gehad
buitenbeen iets naar achteren houden ook tijdens de midden galop en als ie overspringt meteen weer terug in draf en opnieuw als ie het een stuk goed doet belonen. als het een stuk wat jij wilt doen goed gaat stoppen met de midden galop en belonen