jollig bokken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

jollig bokken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 20:16

mijn paard die bokt echt gemeen..
maar niemand (incl. ik) denkt dat het echt uit gemeenigheid is maar meer uit jolligheid..
een vriendin is er donderdag dus afgevallen..
hij liep heel lekker en heel ontspannen. Toen zat ze in galop en in het begin was er niks aan t handje en toen in ene die kop naar beneden en bokken.. (na 2x lag ze eraf..)
Nu kan je hem wel rijden met zn kop ophoog maar dat gaat dan weer ten kosten van het ontspannen door zn rug lopen...

Heeft iemand ideen hoe ik met het bokken om moet gaan??

..... leeg .....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:58

Niet toe laten staan.
Dadelijk kent hij het trucje dat je er elke keer afvliegt en dan ben je er nog niet mee klaar.
Als je het aan voelt komen naar voren drijven en mopperen met de stem.
Loopt hij naar voren weer redelijk ontspannen zweer terug in tempo en zelf ook ontspannen.
Als ie toch bokt naar voren stampen en zen hoofd naar boven trekken. En flink mopperen.
Loopt ie braaf natuurlijk belonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:03

ik wilde er na dehand een type fout uit halen maar "edit" heeft daar geen trek in Lips are sealed
Zweer was dus weer.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:48

Oh mens, breek me de bek niet open over bokken uit joligheid. Het springpaard doet gewoon niet anders en die is bijna niet uit te zitten. Gelukkig zit ik wel stevig in het zadel maar hij geeft me soms bokken.
Trek hem niet op de rem maar doe juist je hand naar voren en rijd hem voorwaarts. Als je hem op de rem trekt trek je zijn kop juist naar beneden en kan hij nog boller worden. En hier is ook weer het oude liedje, altijd voorwaarts oplossen. Dat is met alles zo, voorwaarts oplossen. Laat hem wel duidelijk merken dat je niet van dit soort geintjes gedient bent en schop hem tegelijkertijd met hand naar voren doen ook naar voren.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:19

En behalve voorwaarts oplossen, moet je dus ook diep gaan zitten. als je goed op je kont gaat zitten en je benen er bij houdt, geef je je paard minder kans om z'n kop tussen z'n voorbenen te doen.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:01

als ie bokt moet je zorgen dat het hoofd steeds nar de zijkant is dan kan ie moeilijker bokken!!! Extreme duivel

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:09

ik reed voor ik mijn eigen schatje had op een pony die zooo gemeen bokte. als ik erlangs lag en ik keek om kon ik hem nog op zijn voorbenen zien staan. hij stak gewoon zijn kop tussen zijn benen en bleef rechtop staan je werd gewoon gelanceerd. ik reed altijd met zijn kop omhoog en als ie dan ontspannen liep mocht ie wat aan de teugel dat deed ie heel goed maar ja ik had geen zin om elke keer weer zand te happen. verder was het echt een schatje ook op stal maar het bleek dus dat ie iets aan zijnr ug had en dat ie daarom waarschijnlijk zo bokte. heeft die van jou niks aan zijn rug ofzo??

paardrijden is vallen en....nog meer vallen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers