mijn paard stijgert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:35

Kadans schreef:
gooi wanneer hij steigert een ei op zijn kop dan denkt ie dat ie bloed is het zo afgelopen


Een knappe ruiter die het voor elkaar krijgt op het moment dat het paard steigert een ei op zijn kop te gooien en nog te blijven zitten zonder dat je het paard achterover trekt.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 21:49

wat bedoel je hier mee en dan nog te blijfen zitten en het paard neit achter over trekke?? Verward: Verward: Verward: Verward: Verward: Verward: Verward: Verward

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 21:51

Een knappe ruiter die het voor elkaar krijgt op het moment dat het paard steigert een ei op zijn kop te gooien en nog te blijven zitten zonder dat je het paard achterover trekt.


hier snap ik dus echt even hele maal nix van ???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:04

Ik bedoel daarmee dat je op het moment dat hij steigert je handen vol hebt om ervoor te zorgen dat jij niet met paard en al achterover klapt, dan dat jij de tijd hebt om een rauw ei uit je zak te halen en dat op het hoofd van je paard stuk te slaan. Geen optie dus. Eerder een heel rare suggestie.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 15:49

bedamkt allemaaaaaaal ik zal het proberen

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 23:36

Jullie hebben allemaal goede tips zeg

Greetz Nathalie

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 22:52

Als een paard echt uit opzet steigert verdient 'ie een klap tussen z'n oren! Maar als 't uit angst is zou ik toch eerst proberen of je het anders op kunt lossen.
Quieta steigerde een periode telkens als ze niet aan 't werk wilde of als er andere paarden langs kwamen, dus ik gooide haar steeds als ze dat deed los van voren. Toen mijn instructeur dat zag werd 'ie een beetje boos, volgens hem gaf ik haar op die manier steeds haar zin... wat ik moest doen was haar flink aan het werk zetten en wat op druk rijden zodat ze de kans gewoon niet kreeg om omhoog te gaan. Dat werkte wel, want ze had 't toen gauw gezien! Misschien helpt dat bij jouw paard ook wel, als je denkt dat ze omhoog wil gaan gewoon actief doorrijden en goed aan 't werk houden.Lekker diep instellen en veel wendingen rijden. Zo krijgt ze de kans niet om zich met andere dingen dan met jou bezig te houden. wie weet helpt het. Ik hoop het voor je.
Succes ermee!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 00:18

oke dank je wel weeer voor al die tips

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 19:08

hallo allemaal super bedankt allemaal
maar als er nog iemand wat heeft (tip) hoor ik het graag
bedankt