Hebben jullie je pony zelf ingereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:30

Ik heb Joy helemaal groen gekocht als 3 jarige zo bij haar mama uit het weiland vandaan.Ik heel rustig met haar gedaan.Zelf zadelmak gemaakt en
Ik heb joy met hulp van mijn instrecteur ingereden.
Joy is echt een paard met maar 1 baasje
ze is heel eenkennig, ze wil wel geaaid worden ofzo door anderen, maar zodar ze wat van haar vragen (longeren, hoefjes uitkrabben enz) dan word ze dwars Haha! Haha!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:43

Ik heb Beau zelf ingereden. Ik dacht dat hij al beleerd was maar hij had een hele slappe rug (geen spieren) en kende ook haast niets. Hij was alleen gewend dat iemand op hem ging zitten.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 19:17

Haaaaaaai,
Ik heb die van mij ook zelf ingereden
Aangezien mijn paardje heel erg mishandelt en verwaarloost was ( op 2 en een half jarige leeftijd ingereden) heb ik hem eerst een jaar op rust gezet en hem lekker vertroetelt
Toen hij beter en opgeknapt was,ben ik hem helemaal opnieuw gaan inrijden.
Hij loopt nu heerlijk overrrigens Lovers
Ik hoop op een handelstal jonge paardjes ingereden en dat is altijd heel goed bevallen
Het voordeel van zelf inrijden is dat je ze naar je eigen hand kan zetten
Een nadeel is dat ze dan bijna alleen door jou te rijden zijn, en dat je er snel iets aan kan verklooien
Ik heb er goede ervaringen mee, let wel doe voorzuchtig en forseer niets
Een jong paard is snel verpest en dan heb je er niets mee aan
Succes ermee
Groetjes Tamara

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:00

Hallo

Ik heb mijn eigen pony zelf ingereden.
Op 3 jarige leeftijd. Ze is nu 3,5 jaar en ze loopt nu super. Het gaat nou steeds beter.

groetjes benra Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:10

Jur heb ik vanaf dat ze 3,5 was. Ze was pas net zadelmak, je kon erop zitten en een beetje sturen en stap/draf/galop. Vanaf daar heb ik het zelf gedaan. Ik had daar totaal geen ervaring mee, maar het is best aardig gegaan, ben Z met haar geworden, maar niet zonder problemen hoor. Ze heeft een behoorlijk lastig karakter Haha! en ik heb natuurlijk ook wel wat dingetjes fout gedaan. Schijnheilig

Razinda heb ik zelf gefokt en heb ik zelf alles geleerd, ook zelf ingereden. Nou ja, ben nog aan het inrijden. Ze pakt alles goed op en ik hoop dat het bij haar allemaal nog makkelijker en sneller gaat als bij Jur. Razinda is iets nuchterder, Jur is een heel sensibel paard, snel beledigd of geschrokken.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:28

toen ik mijn pony kreeg kon hij niet echt veel. hij was gewent veel buiten te rijden. Ik wilde dressuur wedstrijden rijden en heb hem opnieuw vanaf de basis bereden. Dus eigenlijk heb ik hem opnieuw ingereden Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:14

mijn pony was wel ingereden.. ongeveer... maar vraag niet hoe!
ze kon amper een volte maken, niet galopperen en dus alleen maar rechtuit. reageerde helemaal niet op je hulpen enz. verder was het een schat hoor, en ze leerde heel snel! Gerdien heeft het eigenlijk allemaal gedaan, ik was toen nog maar 11 ofzo. Maar nu loopt ze heel netjes en is ze best wel soepel! vooral Gerdien kan haar heel netjes rijden (die is wat ouder)

maar Eviet was dus al 10 toen ze alles nog geleerd heeft!