lengtebuiging op de linkerhand is moeilijk....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 11:11

Laiser gaat steeds beter lopen.
Maar dit gaat natuurlijk niet zomaar vanzelf. Hij laat soms duidelijk weten niet gediend te zijn van mijn vragen.
En aangezien hij tot zijn zevende geleerd heeft dat mensen ophouden met vragen als hij ging steigeren, zit ik nu met zijn gedrag.
Gelukkig steigert hij niet veel meer, maar toch telkens als hij iets nieuws moet gaan doen, geeft hij zich niet zomaar gewonnen.

Momenteel heeft hij moeite met de juiste buiging in zijn lichaam als hij links om moet. Zodra hij zijn linkerachterbeen onder de massa moet plaatsen komt hij in verzet.
Nu weet ik hoe ik die onder de man met hem moet trainen, maar mijn vraag is het volgende:

Weet iemand een manier om dit ook aan de longe te trainen?
Dan kan ik het namelijk afwissellen met het rijden en longeren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:06

Ik denk dat lengtebuiging rijtechnisch makkelijker op te lossen is dan aan de longeerlijn. Bij het longeren heb je namelijk geen binnenbeen, ja, een zweep, maar daar reageren ze niet zo goed op als op het binnenbeen.
feit is dat je paard rechts in de lengte wat stijf is, daarom heeft hij moeite met naar links te buigen, want daarvoor moet rechts meegeven.
Ik weet een leuke oefening voor je:
Op de rechterhand rijden en op de volte gaan zitten en het paard naar links (dus naar buiten) buigen. Je buitenbeen moet nu als binnenbeen fungeren, dus daarmee drijf je hem naar de linkerteugel toe, met rechterhand vraag je dus stelling. Is heel lastig maar als je paard het doorkrijgt, is het een fijn oefening om daarvoor te gebruiken.natuurlijk komt hij in verzet, moet je niet boos om worden. als je maar gewoon blijft doordrijven en doorgaan met vragen en rustig blijven.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:11

Met longeren is het idd lastig je hebt kans dat hij nog vaster gaat zitten. Ik weet niet of je een passoa hebt ?? Daarmee zou je het kunnen proberen door hem aan de binnen kant iets strakker te zetten. Maar let op niet vast zetten en te strak.

Ook een leuke oefening met buigen is naast hem gaan staan (naast het zadel) en dan met wat lekker vragen of hij met zijn hoofd naar he toe wil komen. Als hij stijf is draait hij zijn kont weg en dat moet je zien te voorkomen hij moet blijven staan (recht). Dit doe je iedere dag voor het rijden aan beide kant. Je gaat dan vanzelf merken dat dat steeds beter gaat Lovers.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 13:24

als iemand mij in begrijpelijke taa luit kan leggen wat lengtebuiging is? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:38

Lengtebuiging moet je je paard eigenlijk van bovenaf bekijken, zijn rug dus: en dan zit er een grote boog in het paard die begint achter de oren en eindigt bij de achterhand, staart.