Hoe krijg ik mijn 'kanon' weer ontspannen? (incl. update..)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:31

Absolutely! Dressuur is inderdaad de basis voor het springen want als je paard niet super aan de hulpen staat krijg je problemen met springen. Maar als ik ga dressuren en ik merk dat hij vast zit, spring ik rustig een paar kruisjes tussendoor! Worden ze inderdaad los van!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:38

queen is met springen ook veel beter te rijden dan met springen... wordt ze lekker los van... als queen met drs beetje vast zit ga ik altijd balkjes draven of kruisje springen wordt ze lekker los van...

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 04:29

Beetje stome vraag maar doe hij het ook als je zonder zadel rij,, probeert dat eens,, het kan aan je zadel liggen,, een paarde rug kan veel groeien (meer spieren en zo) en als het dan te nouw is worden ze wel eens lastig,, probeer het eens


cathy

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 10:39

traksnz

Vaak zijn dit soort dingen meer een rijtiechnisch probleem dan een zadel probleem. Ik heb lang met haar gepbt ivm met dezelfde problemen met mijn paard. Bij controle bleek dit ook het probleem.
Een mens is ook sterker aan de ene hand dan in de andere dus reken maar uit wat er gebeurt als je paard wat sterk wordt.
Ik heb een probleem in mijn linkerhand dit resulteerde in problemen in het rechterachter been van Leys. Ik wordt daar nu op gecorrigeerd en het probleem gaat nu langzaam weg.

Hierdoo heb ik geleerd dat kreupelheid van een paard niet door het paard komt maar door verkeerd rijden van de ruiter Frusty . Ik ben dus zelf fout geweest en mijn paard was dus de klos Verdrietig .

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:51

Misschien heeft traksnz wel een goeie te pakken! Bas liep op een gegeven moment ook heel gespannen en toen bleek het zadel te veel op zijn ruggewervel te rusten dus toen heb ik zadel weer laten opvullen + een gelpad eronder gelegd. Resultaat was SUPERRRRR.
Voel je verder totaal niet schuldig want van dit soort dingen leer je en wij leren met je mee!
Sterkte!