zelfmoord fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:31

Ik heb hier verschillende meningen over zowiezo zou ik een veearts erbij halen om je fjordje helemaal na te laten kijken rug benen alles. Ligt je zadel wel goed? En mischien heeft je fjordje in de tijd van het inrijden wel veelste veel aan haar hoofd gekregen zodat ze nu een beetje in verzet gaat. Die van mij is nu echt aan het puberen terwijl ze een paar maanden terug super liep. Dat gaat nu ook zo langzamerhand steeds beter.

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012


MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-04 21:17

Kan natuurlijk niks uitsluiten, maar na mijn idee heeft ze echt nergens last van.. misschien dus wel dat het bit tegen de kiezen duwt, maar in de rug of benen enz zit het niet.. heb er een aantal mensen na laten kijken en volgens de meeste was het toch dat ze last van het bit heeft, of ondeugd, lekker puberen ja..
Maar Anna wat is dat wat Grietje heeft dan?.. Kan moeilijk de teugels aan de neusriem binden Tong uitsteken

(ps zal Bart morgen bellen, was vergeten)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:57

zie www.emielvoest.nl --> freestyle producten --> bitloos hoofdstel (let niet op de prijs :S)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:35

Miekjuh schreef:
Hackamore mag ik met abop ook niet mee rijden, dus als ze super braaf is op hackamore heb ik met de abop nog steeds een probleem..

Er zijn ook paarden die het bit simpelweg niet accepteren in hun mond.. Soms accepteren ze het aangespannen dan wel.. Verward
Maar iig, als je je pony niet op wedstrijden wil uitbrengen kan je best met een hackamore rijden.. Als het helpt, maakt dat dan toch niks uit..? En je kan het iig proberen. Zo weet je dus dat het aan het bit ligt, en kan je hem eerst proberen gehoorzaam te maken met een hackamore.. (veel overgangen en figuren) En als hij/zij helemaal gehoorzaam is, en goed naar je luisterd, kan je er is een rubberen dubbelgebroken bit in doen bijv.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 09:57

Ja maar ik denk niet dat dat helpt.. want als ze nou straks wel helemaal aan de hackamore is gewent en ik gooi er een trens in denk ik dat ze er tegenin gaat..
Heb gister nog eens goed gevoeld en denk dat het bit tegen de voorste kiezen aan drukt..
Ze houd haar hoofd niet stil de hele tijd omhoog en weer omlaag en in de volte dus redelijk stuurloos omdat ze dr hoofd de lucht in gooit..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:30

Ze is enorm druk met zichzelf en het bit bezig (en niet met wat we willen bewerkstelligen/vragen of hoe ze moet lopen) Knipoog

gedeelte off: Grietje zei gister tegen me dat ik het ook maar eens moest proberen om met zo'n halsterhoofdstel te rijden, mocht die van haar dus wel eens lenen voor Noor...Haha!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:51

Tsja voor mij zou de keus simpel zijn : als het paard duidelijk last heeft van (de inwerking van) het bit , dan hang ik dat bit er dus ECHT niet meer in...want dan ben je bewust je paard aan het pesten Scheve mond

Voor mij is de keus bitloos heel simpel , maar als je dat om 1 of andere reden echt niet wil , probeer dan iig een ander model bitje...dan DOE je tenminste wat aan dat probleem.

Wees blij dat ze aangeeft dat dat bit erg onprettig is , dan kun je er wat aan doen als je paard je lief is

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:06

ik heb het topic niet geheel door gelezen dus misschien dat iemand dit al bedacht heeft. Heeft de Fjord geen hangend rooster ? aangezien het feit dat ze voor de kar beter loop op een stangetje, en dat ze door het notekraker effect van de watertrens zo raar doet? Verward

ik heb zelf een paardtje gereden met een hangend rooster, en hij deed in het begin precies het zelfde als wat er omschreven wordt, ik heb hem hele duidelijke zit en been hulpen aan geleerd waar door hij uit eindelijk nog best ging lopen.

ieder geval succes,

Leone

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:48

Je hebt ook van die bitten, met een soort rollers.. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar daardoor zijn ze erg flexibel als het ware (ze zijn wel gewoon van roestvrijstaal) en zijn dus geschikt voor jonge paarden met nog heel zachte mond.. Dat kan je ook is proberen. Voor het feit dat het bit tegen de voorste kiezen drukt, de bakstukken gaatje langer maken..? Als het bit niet in de mond gaat 'hangen' dan igg. En voor het het hoofd omhoog doen een martingaal, misschien helpt dat ook meteen tegen het bit dat tegen de kiezen drukt..

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-04 17:07

ze houd iig niet van het bit, das wel duidelijk denk ik.. wil toch eens proberen met bitloos hoofdstel.. Maar gister ging het al een stuk beter, maar ja dan rij ik in principe ook zonder teugels en alles met zit en been

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:46

Miekjuh schreef:
Moet een fjord voor iemand rijden voor de ABOP proeven, heel leuk en aardig, heb haar in de zomer een tijd gereden en dat ging super..
Ze is altijd al heel gevoelig in haar mond geweest en na een bezoekje aan de dierenarts (die er 2 hele grote wolfstanden uithaalde) ging het al stukken beter al bleef ze nog steeds gevoelig in dr mond...

Heb er toen een tijdje niet gereden, en ben nu sinds kort weer begonnen maar het is een hopeloze actie.. met stappen gaat het prima zolang ik maar niet teveel druk in de mond vraag en veel (heel veel) met me been doe, in de draf gaat het als ik doorzit ook wel redelijk goed, zolang we maar op de hoefslag blijven..
Als ik ga lichtrijden is ze super vlug, opzich niet zo probleem maar kan haar niet tegenhouden omdat ze de druk in dr mond niet fijn vind.. Een volte krijg ik haar helemaal al niet om.. ik begin de bocht in te zetten, dan doet ze dr hoofd de lucht in, begint heel hard te draven en gooit zichzelf letterlijk tegen de bakrand.. ze rent er gewoon keihard op af en stopt niet.. Galop is al helemaal een ramp.. ze galopeerd netjes maar zodra ik een bocht om wil rent ze keihard de andere kant op en gooit zich wederom tegen de bakrand aan..

Ze loopt ook voor de kar, dan luistert ze een stuk beter.. maar ze wil niet in de aanleuning lopen..
Zit me af te vragen of ze nog steeds erg veel last heeft van dr mond of dat ze zich gewoon erg aansteld en het een echte fjord is, gewoon super eigenwijs..
Ze heeft een enkelgebroken watertrens in en voor de kar een stang (weet niet welke)
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen..


ik heb ook een fjord gehad met dezelfde kuren, behalve dat van die tanden, maar ik heb een dr. Bristol robart bit gekocht en een thiedemanteugel
en ben met haar l2 dressuur en b springen bij de paarden geworden!!!

Verzameling is een meegaand gevoel, alsof je hand in hand loopt!
Boogie Woogie, eindstand L2+5 (ZZ-spr+17, CSI** 1.40) verkocht naar Engeland, Touch & Go eindstand M2+7

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 17:19

Wat is een dr bristol robart bit als ik vragen mag?? wat is het effect hiervan?
Bel.. heeft Marina die ook? of is dat weer wat anders

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:44

Deze zogenaamde Robart pinchless bitjes ondescheiden zich doordat iedere zijde van het mondstuk geheel rond kan draaien t.o.v. de andere zijde. Hierdoor kan dus op één zijde van de mond een andere inwerking gegeven worden dan op de andere. Het bit werkt makkelijker in en het paard kan het minder makkelijk vastpakken. Gemaakt van RVS.

Verzameling is een meegaand gevoel, alsof je hand in hand loopt!
Boogie Woogie, eindstand L2+5 (ZZ-spr+17, CSI** 1.40) verkocht naar Engeland, Touch & Go eindstand M2+7

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:30

Die dr Bristol Robart is hetzelfde idee als het bit wat Julie bij Runnar heeft alleen dan in bustrensformaat....niet wat Marina heeft. Hoe die precies heet weet ik niet, maar ben zoekende Haha!....

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 17:46

maar juul heeft gewoon een dubbel gebroken bit met plat tussen stuk ja..
wist laatst weer hoe die van Marina heette.. zag het ergens op bokt staan toen ik onder bitloos rijden zocht..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:02

Knipoog pciess
mmh ben toch benieuwd naar die naam van die van Marina....is toch ruim scherp ding?? *ook al zeggen hun van niet*

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 23:02

zo ineesn.. weet ik het Haha! Marina heeft een Myler bit..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers