zelfmoord fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:51

bitloos rijden?zo'n speciale hoofdstel waarbij je op de neus rijd??


Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:47

Knipoog Als je uit kunt sluiten dat ze niks met de tanden heeft. Ze niets met de benen en dergelijke heeft. Een driejarige kan natuurlijk wel eens last hebben van de spieren, ze groeien vaak nog en krijgen dan ook nog gewicht op hun rug waardoor hun hele eveniwicht veranderde en ze hun houding dermate aan moeten passen. In principe mag er geen druk op het bit blijven staan als je de bocht in stuurt, De stelling, de snelheid en de hoofdhouding regelt de buitenhand, de binnenhand doet feiltelijk bijna niets, het buitenbeen achter de singel liggend zorgt ervoor dat de achterhand niet uitzwaait en duwnt ahw naar de binnenhand toe, het binnenbeen houd de gang erin. Door het maken van veel overgangen kun je er voor zorgen dat het paard iets sterker wordt in de achterhand. Die driejarige is natuulijk nog erg jong, ze is drachtig en ze moet leren onder de man te lopen. Voor de kar trekt een paard, onder de man moet de achterhand duwend optreden. Ik denk dat jouw vriendinnentje last van haar spiern heeft. Gun haar de tijd en rijd haar gewoon fijn ademend in de hand van achter naar voren en ga pas serieus met haar aan de gang als ze volgend jaar van haar veulen af is. Heb geduld. En een africhtiongsbitje dubbel gebroken is inderdaad wel lekker en de sperriem niet te strak aantrekken he. Pling

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 15:57

patsur"]
ze kan je dus wel alles flikken, anders zat je hier niet met je vraag. Als ik jou was zal ik professionele hulp erbij gaan halen, want zo kom je er niet. Bitloos kan juist heel goed zijn, je zegt zelf dat het in haar mond zit, jij denkt je paard goed te kennen, maar ald jij zgetd at het in haar mond zit, zal dat wel zo zijn. Bitloos rijden lijkt mij een prima oplossing, je zit dan ook niet in die mond te klooien. Kan ze er nooit tegein gaan komen. Maar ik weet niet wat jij wilt bereiken met jouw pony, maar als jij graag met bit wil blijven rijden en lekker in die mond hangen, pony gaat iedere keer het hek in, mij best. Tis mijn probleem niet.
[/quote]

Ik vraag hier om advies, niet of er iemand mij even af wil zeiken.. Ik hang absoluut niet in haar mond, integendeel zelfs.. ze is er zo gevoelig in dat je weinig druk kan zetten, zodra je dat doet gaat ze dus aan de wandel, waarschijnlijk omdat ze ergens last van heeft.
Ik DENK dat het in haar mond zit, het kan net zo goed in dr benen of in haar spieren zitten.. Het bitloosrijden zou misschien wel een goede oplossing kunnen zijn, als het dus ook daadwerkelijk in haar mond zit.. Ik vraag hier eerst om wat jullie ervan denken en of er misschien iemand is met een oplossing, of er ervaring mee heeft.
Dat het jouw probleem niet is helpt mij daar weinig bij..

[quote="spetterlover"]
Ik weet niet wat je nou eigenlijk bedoelt met zelfmoord? Maar in ieder geval, toch nog een keer tanden na laten kijken. Misschien is het een idee om met grondwerk te beginnen..?
[/quote]

Zelfmoord, omdat ze zichzelf uit blindheid dus bijna te pletter loopt tegen de bakrand Knipoog
Ik ben nu ook met grondwerk bezig, doe niks anders.. lang stappen haar helemaal loswerken, en dan rustig aan het werk zetten..


[quote="josien"]
Even een andere gedachten. Heb je aan een evenwichts probleem gedacht. Het hoofd en hals van het paard zorgt voor de evenwicht. Ga je in zijn mond zitten dan kan hij dus een gevoel krijgen van vallen. ze gooit haar hoofd de lucht in en zet haar hals vast en zoekt steun aan de wand.

Probeer met je lichaam te sturen en houd een zweep rechtop in je hand. Gaat ze niet die kant op waar jij wil dan houd je die zweep aan die kant waar ze niet heen mag. NIet te dicht bij zijn hoofd. Natuurlijk uitgebreid belonen als ze het doet.
[/quote]

Hm, moet ik wel even overna denken.. ze is op de lange zijde heel braaf en ze doet alles prima, maar zodra ik haar dus op een volte wil hebben, gooit ze haar hoofd de lucht in en rent de andere kant op.. Ook als ik haar niet nagevelijk heb lopen doet ze dit.. en of ze steun zoekt vraag ik me af.. ze rent gewoon recht op de baknrand af, alsof ze m niet ziet.. zolang ze de bocht maar niet om hoeft (denk ik)
Met de zweep heb ik al geprobeerd maar daar is ze gewoon panisch van..

[quote="Kafue schreef:
Als je uit kunt sluiten dat ze niks met de tanden heeft. Ze niets met de benen en dergelijke heeft. Een driejarige kan natuurlijk wel eens last hebben van de spieren, ze groeien vaak nog en krijgen dan ook nog gewicht op hun rug waardoor hun hele eveniwicht veranderde en ze hun houding dermate aan moeten passen. In principe mag er geen druk op het bit blijven staan als je de bocht in stuurt, De stelling, de snelheid en de hoofdhouding regelt de buitenhand, de binnenhand doet feiltelijk bijna niets, het buitenbeen achter de singel liggend zorgt ervoor dat de achterhand niet uitzwaait en duwnt ahw naar de binnenhand toe, het binnenbeen houd de gang erin. Door het maken van veel overgangen kun je er voor zorgen dat het paard iets sterker wordt in de achterhand. Die driejarige is natuulijk nog erg jong, ze is drachtig en ze moet leren onder de man te lopen. Voor de kar trekt een paard, onder de man moet de achterhand duwend optreden. Ik denk dat jouw vriendinnentje last van haar spiern heeft. Gun haar de tijd en rijd haar gewoon fijn ademend in de hand van achter naar voren en ga pas serieus met haar aan de gang als ze volgend jaar van haar veulen af is. Heb geduld. En een africhtiongsbitje dubbel gebroken is inderdaad wel lekker en de sperriem niet te strak aantrekken he.


Ja, dat kan natuurlijk ook nog.. Maar als ze het van het zomer wel goed deed en nu ineens niet meer, dat vind ik zo raar, want heb haar 10 weken lang elke dag gereden (int weekend niet) en toen deed ze het prima, niet uitbreken, netjes galoperen enz.. maar wel gevoelig in dr mond.. Ik weet dat ze gewoon nog veel moet leren omdat ze nog jong is, maar heb echt wel het idee dat er wat meer aan de hand is..

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:34

Ze heeft 7 weken stil gestaan schreef je, ben je niet te hard van stapel gelopen toen je haar weer oppakte? 2 maanden is vrij lang, misschien heb je haar overdondert en is haar vertrouwen geschaad. Angst voor gerommel in haar mond is misschien ook een reele kans. "Als ik dingen voelt in mijn mond, trekken ze er ineens twee kiezen uit..." Als oplossing is mijn gedachte; probeer het eens achter een ander paard aan. Gewoon heel kort erop gaan rijden en daar achteraan proberen te sturen, idd op gewicht en benen en een heel voorzichtige teugelhulp. Veel paarden lopen graag achter hun maatjes aan. Of misschien ernaast? Als jij aan de binnenkant blijft en jullie draaien tegelijk een grote volte, degene aan de buitenzijde net een halve meter voor jou uit, dan kan ze in ieder geval niet naar buiten uitbreken. Ik hoop dat het goed komt. Succes met je merrie.

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 16:44

Ja, tis wel een fjord he Knipoog die breekt overal doorheen

Maar ze heeft in die 7 weken nog wel wat voor de kar gelopen, en ben de eerste paar keer alleen maar wat met dr wezen stappen, en ben met 10 min begonnen.. dus denk niet dat dat het is.. Ik zal eens een poging wagen om er een ander paard voor te zetten, maar dan ben ik nog niet echt van het probleem af, want ze moet het ook zonder kunnen!
Ik probeer allereerst een ander bit, en als het in haar mond zit.. eens zonder bit..
Maar toch, als ik haar al ver van te voren laat weten door te spelen met mn handen dat ik een bochtje om wil, neemt ze de eerste helft van de volte wel goed.. alleen het einde is dat een probleem..

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:17

Misschien is een picadero een idee. Of een longeerbak, zodat ze gedwongen wordt wel in een 'bocht' te lopen. Hoe reageert ze daarop? En hoe gaat longeren?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 18:25

Wat is een picadero?!
Mja, jammer genoeg is die daar niet.. maar dan nog met dwingen kom je er ook niet.. ze moet het zo kunnen doen.. Stel dat ze wel ergens pijn heeft, belast ik haar heel erg door haar in een longeerbak te laten lopen

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:50

Ja, dat klopt. Maar zou je haar dan niet na laten kijken door de da? Een picadero is een afgebakende cirkel, met ong. 2 m. hoge omheining. Daarin kan je een paard goed zadelmak maken, ivm. de cirkel.
Hoop dat alles goed komt!!

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:51

gwen1222 schreef:
bitloos rijden?zo'n speciale hoofdstel waarbij je op de neus rijd??


Dit kan ik je trouwens niet aanraden... Heb ik ook een keer gedaan bij mijn pony toen zij een wolfstandje had.. Maar ik heb het geweten (*miepmiep*..zoeffff).. Of je moet je pony de one-rein-stop aanleren, dan zou het wel moeten lukken als je dan toch een noodstop moet maken. Knipoog

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:57

Miekjuh schreef:
Ja, dat kan natuurlijk ook nog.. Maar als ze het van het zomer wel goed deed en nu ineens niet meer, dat vind ik zo raar, want heb haar 10 weken lang elke dag gereden (int weekend niet) en toen deed ze het prima, niet uitbreken, netjes galoperen enz.. maar wel gevoelig in dr mond.. Ik weet dat ze gewoon nog veel moet leren omdat ze nog jong is, maar heb echt wel het idee dat er wat meer aan de hand is..

Lachen Tja als je uit kunt sluiten dat ze geen lichamelijke gebreken heeft en ze is niet extreem gegroeid wat spierpijn oplevert dan is ze dus ondeugend. Dan moet je haar het lieft als je kunt met dubbele longe longeren. Of bijgezet, kijk maar en werken aan de onspanning veel werken op die volte in stap en veel wijken voor je been in stap op die volte. Niet draven want dan kunnen ze weg. Maar belangrijkts is longeren dan kan ze niet weg

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:44

Ik zou juist wel een bitloos hoofdstel proberen. Ook op de neus is een paard goed te rijden, en kunnen ze nageeflijk lopen! Je kan het op zn minst proberen. Als ze hier wel op te rijden is weet je ook zeker dat het in de mond zit

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:43

Hoe is jouw fordje tijdens het mennen. Draagt ze een broek? Hoeveel kilometer moet zij voor de kar? Hoevaak gaat ze voor de kar? Een paard bij ons op de manege had een broek die niet goed zat en hierdoor heel veel spierpijn had. Daarna liep dit paard onder de man echt beroerd.
Dit merk je door over zijn rug en billen te gaan met je hand. Hierbij zakte dit paard helemaal in elkaar.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 20:37

Mja, maar als het wel in de spieren zit zal ze met een bitloos hoofdstel niet te genieten zijn en ben ik helemaal stuurloos..
Tijdens het mennen heeft ze hetzelfde probleem, ze heeft alleen een borststuk en singel, meer niet.. Maar ze is dan nog beter stuurbaar omdat ze een stang in heeft (dat dwingt toch meer)
Heb dr helemaal nagevoeld en ze doet nergens wat op uit.. (qua spieren dan)
Denk dat ik donderdag eerst maar eens met dubbele longe ga proberen, kijken hoe ze daar op is.. en een ander bitje

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:41

Miekjuh schreef:
Mja, maar als het wel in de spieren zit zal ze met een bitloos hoofdstel niet te genieten zijn en ben ik helemaal stuurloos..
Tijdens het mennen heeft ze hetzelfde probleem, ze heeft alleen een borststuk en singel, meer niet.. Maar ze is dan nog beter stuurbaar omdat ze een stang in heeft (dat dwingt toch meer)
Heb dr helemaal nagevoeld en ze doet nergens wat op uit.. (qua spieren dan)
Denk dat ik donderdag eerst maar eens met dubbele longe ga proberen, kijken hoe ze daar op is.. en een ander bitje

Lachen Ze kan dan ook niet weglopen omdat de boom in de weg zit. Als je er met de dubbele longe niet uit komt zou ik haar toch eens na laten kijken door een dierenarts. Longeer ook een keer op de stenen en kijk of ze uberhaupt wel rad loopt. Lachen

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 21:28

Nee daarom, ik denk dat ze voor de kar alleen haar 'pijn' of frustraties kan uiten door haar hoofd omhoog te doen..
Ik ga eens aan de slag..

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:30

Miekjuh schreef:
Nee daarom, ik denk dat ze voor de kar alleen haar 'pijn' of frustraties kan uiten door haar hoofd omhoog te doen..
Ik ga eens aan de slag..

Doe maar want een paardje dat pijn lijdt is ook sneu. Sucses

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:38

Heb je les? Daar kunnen ze er meer over vertellen dan over de computer.. zelf heb ik zo'n idee dat het een beetje protest is succes!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:31

mmh maarja dan moet je wel een instructrice/-teur vinden die het ook ziet en een juiste conclusie dr uit trekt...anders heb je er ook zo weinig aan Scheve mond

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:47

Door laten lichten dat paard, dit doen ze echt niet omdat ze er lol in hebben. Ik vind 'voor de kar gaat het goed' trouwens absoluut geen uitsluiting van rugproblemen; aangespannen is een hele andere belasting als met een ruiter erop.

seicento

Berichten: 432
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:50

misschien moet je het eens zonder bit proberen, en een andere rijstijl uitoefenen.

JuSt Be OriGinal....
Forum: http://www.verzorgpaarden.nl/kletsen

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:57

Ze is drachtig?
En hoelang?

Roosje ZZLicht+3 Nog altijd bij me.rust zacht ouwe gekkie
Marienhofse Loesje Z1 +2
April star mijn feest beestje muis 4 jaar
Jackson loesje x finnegan

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 11:28

Ze is nu ongeveer een maand of 3 drachtig,
heb gister met een ander bit gereden en dit ging al een stuk beter, in haar mond is verder weinig te zien, er zit nog een heel klein stukje (millimeters) van een oude wolfstand.. Het zit dus waarschijklijk niet inde mond.. Denk nu toch aan de spieren, dat ze daar veel last van heeft..

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:38

Is ze niet gewoon aan het wisselen?
Hoelang is ze trouwens al onder het zadel?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 22:15

ze is dit voorjaar ingereden.. Heb haar gisterin de mond gekeken en er was weinig bijzonders te zien..

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:18

Natuurlijk moet je alle lichamelijke "mankementen" kunnen uitsluiten, maar ik wil je toch even meegeven dat mijn paard dit ook een tijd geflikt heeft. Op de hoefslag lopen? prima! Op de volte gaan? IK DACHT T NIET! en dan ging hij het dus keihard op een lopen zetten. Maar mijn paard was niet zo'n lefgozer dat ie ook nog eens op het hek ging lopen. Ik heb het kunnen oplossen met bijdrijven (jij wilt hard? ik nog harder) zodat hij terug aan het been kwam, en uiteindelijk heb ik het samen met mijn instructrice voor elkaar gekregen.

Wat zegt je instructeur/trice hier eigenlijk van?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers