Haflinger die nogal dramt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:57

KimBalaa schreef:
Dank je wel.. Maar ik ga er denk ik niet iemand anders oplaten...

waarom niet? soms is het alleen maar goed om even iemand anders te laten voelen. Wie weet komen ze met hele goede tips!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:28

klinkt mischien dom.. Maar ik had een pelhambit voor mn paardje voor buiten omdat ze ook gewoon door wou rennen..!! en niet op mij reageerden.. ik had 2 teuels er aan gedaan 1 op gewoone hoogte en 1 er onder.. Als ze echt weg wou rennen trok ik aan die onderste.. nu kan ik met een gewoon bitje haar terug krijgen.. Ik denk omdat ze anders gaat denken dat dat andere bit er weer in moet..

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:06

Kyra schreef:
waarom niet? soms is het alleen maar goed om even iemand anders te laten voelen. Wie weet komen ze met hele goede tips!


Ja, het kan voor mn Haf wel fijn zijn.. En die ander voelt dan misschien andere dingen waar ik iets aan kan hebben. Maar dan kan die ander er wel iets mee, maar ik nog niet. Ze kan inderdaad wel tips geven. Maar de laatste keer ging al veel beter.. *LOL* K had er alleen een mexicaanse neusriem op gezet.. Dat kan toch niet zoveel kwaad?

femkepullens
Berichten: 133
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:08

als je er ook in de bak problemen mee blijft houden kun je ook een dubbelgebroken bitje proberen. Dan kan hij het bit niet vastpakken en is je paardje altijd te sturen

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:18

KimBalaa schreef:
Ja, het kan voor mn Haf wel fijn zijn.. En die ander voelt dan misschien andere dingen waar ik iets aan kan hebben. Maar dan kan die ander er wel iets mee, maar ik nog niet. Ze kan inderdaad wel tips geven. Maar de laatste keer ging al veel beter.. *LOL* K had er alleen een mexicaanse neusriem op gezet.. Dat kan toch niet zoveel kwaad?


Ik vroeg dit eigenlijk, omdat er vaak mensen zijn die er moeite mee hebben als een ander even op hun paard zit. Want stel je voor dat een ander het wel lukt... Ik vind dat je daarvoor open moet staan, dat zijn alleen maar leerprocessen waar je beter van kunt worden. Want het is natuurlijk nooit zo dat 1 persoon alles kan weten. Maar goed, vandaar mijn vraag.

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:01

eejh kim als je het met un dubbel gebroken bitje wil proberen mag je die van mij wel lenen kusja

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:37

Ik sluit me bij missdonna aan. Pelhambitje kan met twee teugels heel handig werken. Heeft mij ook erdoorheen geholpen. Je zal toch idd op een dag de weg op moeten om te oefenen en dan is het fijn dat je weet dat je je paardje in geval van nood altijd kunt houden in het verkeer. Zorg wel dat je i/d bak alles goed voor elkaar hebt en dat je de pelham nooit hardhandig gebruikt, dus alleen als hij echt wegschiet of doordramt.
Succes, en het gaat vast lukken!

Trouwens, wat bij mij ook goed hielp: eerst je paard even 20 minuten losgooien en een beetje laten 'vrij rennen', dan heeft ie bij het buitenrijden niet meer zoveel zin om te drammen, omdat hij zijn ei al kwijt gekund heeft tijdens het losgooien. Hij blij, jij blij!!

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:44

Kyra schreef:
Ik vroeg dit eigenlijk, omdat er vaak mensen zijn die er moeite mee hebben als een ander even op hun paard zit. Want stel je voor dat een ander het wel lukt... Ik vind dat je daarvoor open moet staan, dat zijn alleen maar leerprocessen waar je beter van kunt worden. Want het is natuurlijk nooit zo dat 1 persoon alles kan weten. Maar goed, vandaar mijn vraag.



Ja, ik heb geen moeite mee als andere er beter op kunnen rijden.. Dat blijf je toch altijd houden. Er is altijd wel iets wat iemand anders beter kan. Maar het ging er mij meer om, dan kan die ander het wel, maar ik nog niet.. Dus dan heb ik er zelf nog niks mee bereikt..