druktemaker

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joske_vuran

druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 17:35

De fjordenmerrie van mijn oom is een echte heethoofd. Totaal het tegenovergestelde van mijn eigen Vuran Lachen
Ik reed utinka ongeveer een keer in de week in de zomer, en dat ging toch redelijk goed
Nu rijd ik haar iets vaker, zo'n 2-3 keer in de week.Maar nu is ze heel erg druk met rijden Verdrietig Ze gaat steeds harder draven en in stap gaat ze graag met haar neus in de lucht. Dat is nu nog niet echt het grootste probleem, want dat kan ik wel oplossen.
Maar wat wel een probleem is is dat ze met draven na ongeveer 10 passen steeds bij iedere pas versneld.
Nu heb ik al van alles bedacht:
- zodra ze gaat versnellen weer stappen; dat werkt niet want ze word er alleen maar drukker van Verward
- eerst flink laten draven/galopperen tot ze moe is; dit helpt niet want ze gaat toch door tot het 'bittere eind'
Wie heeft er tips voor mij? en niet: les nemen! want ik neem haar maandag mee naar de les ipv vuran en anders zou ik de vraag niet hier neertypen Schijnheilig

Fjord Vuran
Z2 dressuur + 1
Klasse 1 endurance + 6

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:42

Bij mijn heethoofd werkt: aan t werk houden! Lekker op tempo laten lopen, niet al teveel fixeren op langzamer gaan. Heel veel figuren rijden, tempowisselingen, zijgangen enz zodat het paard de aandacht er wel bij moet houden. Zorg dat het paard wat te doen heeft zodat ie zich niet gaat vervelen.
Veel succes Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:14

Ben het met naomi21 eens, je moet hem afleiden zodat hij zich niet alleen maar fixeert op dat racen OK dan!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:19

Inderdaad helpt het niet om z'n paard tegen te houden. Het word dan enkel erger. Dus zoals Naomi21 zegt, lekker tempo rijden en veel figuren. Hoe harder ze gaat hoe korter je de wendingen achter elkaar zet.
Zelf gebruik ik bij deze paarden een vaste volgorde van wendingen en dan liefst het klavertje vorm. Dat gaat zo:
Je begint op de X. Daar beslis je of je alles recht of linksom gaat doen. Begin met haar makkelijke kant.
Je draaft aan en gaat bij de E of B link of rechts. Op elke zijde sla je in het midden af naar de kant die je gekozen heb. Dus bij de C B A E. Ga haar niet tegen houden maar blijf dit geconsentreerd kijkent naar de letters rijden. Let niet op haar hoofd en op de aanleuning want deze oefening werkt het beste met doorhangende teugels. Probeer met je lichaam te sturen door naar de letters te kijke waar je heen gaat en daarbij je lichaam mee te draaien.
Valt hij in galop dan kun je kiezen dit in galop te doen of het klavertje kleiner te maken door de helft van de bak te gebruiken.

Succes

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:46

Probeer zelf rustig te blijven en hem inderdaad hard te laten werken.Maar het belangrijkste is dat je hem beloond als hij rustig loopt of zich loslaat naarmate je dat vaak doet zul je zien dat hij voor je wilt gaan werken!!!

Succes:)

"Of zo'n Johma-salade, die tot juni 2004 goed blijft.
Daar krijg je enorme jeuk van.
Het heet dan ook krabsalade."Youp van 't Hek

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:28

Zoals al hierboven gezegd is.
Hard gaan is continue krappe figuren draaien
De beloning komt pas als hij weer rustig gaat doen en
die is een lekkere knuf en recht door gaan en hele ruime figuren draaien.
Paard kiest uiteindelijk heus wel eieren voor zn geld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie