Ander bit deed wonderen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-01 10:11

Ooh wat heb ik lekker gereden gisteren, sinds 6 weken of zo. Ik heb 2 maanden geleden een ander bit gekocht. Ik had een bustrens en ben overgeschakeld naar een dubbelgebroken watertrens. De eerste paar keren ging Tonko lekker sabbelen en ontspannen. MAar het ging hoe langer hoe slechter. Ik werd er helemaal gefrustreerd van! Frusty Woensdag in de carroussel dacht ik zou het misschien aan het bit liggen? Ze beukte gewoon door het bit heen. Ik kon geen invloed meer op haar uitoefenen. Dus gisteren maar weer eens de bustrens gebruikt. WAT EEN VERSCHIL! Hopelijk was dat de oorzaak van het probleem. Waarschijnlijk is een dubbelgebroken watertrens gewoon te licht voor Tonko. Ik noem haar wel eens 2 PK voor de grap, dat zegt genoeg... Toch maar even afwachten, want het moet nog blijken of het hier aan gelegen heeft. Wie weet hoe het over een paar weken gaat... Misschien was ze gisteren wel zo ontspannen en licht in de mond doordat ze even weer aan een ander bit moest wennen... Wat heerlijk om weer eens ontspannen gereden te hebben! Echt een samenwerking gisteren, ipv een gevecht van een uur! Lovers

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 10:16

Ik heb toen ook zo'n dubbel gebroken watertrens gepobeert (had hem op proef meegekregen van de ruitersportzaak) en ik had dus precies hetzelfde met Oliva, die liep zelfs helemaal nergens naar, dus heb het maar gauw weer terug gebracht!!!
Moet overigens nu ook een ander bit aanschaffen want met dit bit loopt ze dus weg met mij Frusty

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-01 10:21

Ik heb laatst les gehad van de broer van mijn vaste instructeur. Hij viel in, omdat de ander niet kon. Hij is een echte springruiter, je weet wel, lekker rijden met het hoofd tussen de benen. Hij heeft zijn hele leven ongeveer bij Zangersheide in Lanaken gewerkt, maar werkt sinds kort ergens anders. Hij adviseerde me laatst toen het slecht ging om met stang te gaan rijden, maar dat laat ik toch liever achterwege. Ik ben maar hobbyruiter (wel een hele fanatieke) en wil het een beetje leuk houden. Ik heb het gevoel dat als ik daaraan begin, dat dan het einde zoek is... Lips are sealed

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 10:24

Nou dat heb ik nou ook........Oliva is echt giga sterk en ik moet gewoon een iets scherper bit....zelfs daaraan heb ik lopen twijfelen, maar heb hele goede adviezen van Madelein gehad....ik rijd nu met een heel dik bit, en dat is niet echt geschikt voor een fjord......dus ga nu toch maar een iets scherpere aanschaffen!!!
Kan ik altjd nog af en toe afwisselen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 14:48

De mijne loopt het lekkerst als ik m'n bitten regelmatig afwissel. Ik heb een massief werkbit (enkelgebroken) dat heel zwaar en dik is, een enkelgebroken bustrensje, een dubbelgebroken trensje en dan nog verschillende westernbitten (snaffle shanks) en hackemore. Eigenlijk rijd ik op de neus nog het lekkerst.

Sonja.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 15:42

mijn Lois loopt het beste op z'n bosal, maar ik wissel ook wel eens af met een gewone westerntrens met van dat sabbelmetaal erin (kan zo gauw niet op de naam komen) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 16:30

Sweet Iron ?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 16:36

aurigan?

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 17:38

argentaan??

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 21:16

?? is dan niet allemaal hetzelfde?? zorrie weet er niks van

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 21:27

volgens mij niet

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 21:28

Nee, maar de exacte verschillen weet ik ook niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 23:02

Ik weet alleen verschil tussen Argentaan en Aurigan.... in Argentaan zit 60 % (gokje) koper verbinding en in Aurigan 80 %....
Sweet iron ken ik niet wel Sweet copper en dat is een koperbitje. Verward Verward Verward Verward